کد خبر: ۲۶۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 25 July 2016


مدیرعامل شرکت برق استان البرز گفت: استان البرز نیاز به 8 درصد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ناصر اسکندری پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان البرز اظهار داشت: صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی مشترکان یکی از مهمترین اقداماتی است که باید به صورت دقیق به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید فرهنگ‌سازی‌های اساسی و کارآمد انجام شود و مردم همه در مصرف برق دقت کافی را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان البرز نیاز به 8 درصد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی دارد،‌ افزود: ما انرژی اولیه را از منابع فسیلی دریافت می‌کنیم که 61 درصد آن در قالب حرارت گرفته می‌شود و 30 درصد نیز تبدیل به برق می‌شود، لذا اگر تمام تجهیزات در منازل ایده‌آل باشد از منابع 30 درصدی استفاده کرده‌ایم.

اسکندری خاطرنشان کرد: مدیریت در مصرف برق یکی از مهمترین نیازهای ما در صنعت برق است که متأسفانه این مهم در بین خانواده‌ها رعایت نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه باید به سمتی پیش برویم که الگوهای مصرف را بیش از پیش در بین جامعه نهادینه کنیم، افزود: باید در هر مقطعی از سهم خود استفاده کنیم، اما این روش مصرف سهم آیندگان را دچار مشکلات اساسی می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق استان البرز در بخشی از سخنان خود سهم شرکت برق را تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در استان البرز 665 ریال قیمت تولید برق است و برای آن یارانه پرداخت می‌شود، پس استفاده بهتر از آن ضروری است.

اسکندری با تأکید بر اینکه باید الگوهای مصرف را تغییر دهیم، بیان داشت: برای احداث نیروگاه به احداث یک کیلووات باید هزار دلار هزینه کرد.

وی تصریح کرد: اگر مردم در ساعات پیک مصرف الگوهای مصرفی را به درستی رعایت کنند، می‌توانیم در این مسیر موفق عمل کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ماه‌های گرم با طرح‌های تشویقی باید مشترکان را ترغیب و تشویق به استفاده کمتر از برق کنیم، گفت: باید کاری کنیم که در تابستان به ویژه در بخش اداری همکاری بیشتری در کاهش پیک داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار