کد خبر: ۲۶۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 21 July 2016

محسن محمدی معین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از این اعتبار از محل فروش املاک مازاد منطقه آزاد در تهران و بخشی دیگر نیز از فعالیت های بازرگانی در چابهار برای احداث فرودگاه تصویب شده است.
وی افزود: بیش از 230 میلیون دلار برای تکمیل فازهای یک و 2 فرودگاه بین المللی در چابهار نیاز است.
وی گفت: این فرودگاه براساس ورود و خروج هشت میلیون مسافر و 2 میلیون تن کالای ترانزیتی در سال طراحی شده است و در آینده براساس نیاز این منطقه ظرفیت نیز بیشتر خواهد شد.
معاون ترانزیت و حمل و نقل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار افزود: ساخت فرودگاه یکی از زیرساخت های مهم ترانزیت است که مانند راه آهن، جاده های ترانزیتی و دریایی باید برای توسعه سواحل مکران ایجاد شود.
محمدی معین با بیان اینکه ساخت فرودگاه در چند روز گذشته به منطقه آزاد چابهار واگذار شده، افزود: فرودگاه بین المللی چابهار در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 هکتار در مدت سه سال ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اینک چندین شرکت داخلی و خارجی تمایل خود را برای ساخت فرودگاه بین المللی چابهار اعلام کردند.
وی گفت: مسافران داخلی و خارجی منطقه آزاد چابهار هم اینک از فرودگاه نظامی کنارک در فاصله 45 کیلومتری استفاده می کنند که به دلیل نظامی بودن آن با محدودیت هایی مواجه هستند.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار