کد خبر: ۲۶۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴ 20 July 2016
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: دستگیری این فرد (سردسته باند) برای استان بسیار مهم بود زیرا این باند بین المللی خیلی از خانواده ها را به آستانه سقوط کشانده بود.
وی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید سیستان و بلوچستان را برای فعالیت باندهای قاچاق مواد مخدر کاملا ناامن کند تا دیگر شاهد فعالیت چنین افرادی در استان نباشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید از تمام توان دستگاههای دولتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر استفاده شود تا با اقدامی هماهنگ این پدیده خانمان سوز خشکانده شود.
هاشمی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در گلوگاه مبارزه با مواد مخدر قرار دارد به همین سبب نیازمند ایجاد یک شبکه اطلاعاتی قوی هستیم تا بتوانیم سایر باندهای قاچاق مواد مخدر را شناسایی و منهدم کنیم.
وی گفت: حجم تهدید مواد مخدر و مبادله آن در استان بسیار بالاست که باید در این راه، مبارزه جدی صورت گیرد و دستگاه های دولتی نیز از تمام ظرفیت خود در این مسیر استفاده کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و نقش مردم در مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است زیرا بدون مشارکت آنان نمی توانیم به تنهایی موفق شویم.
هاشمی با اشاره به کشف مواد مخدر در کانتینری که از گمرک میرجاوه ترخیص شده بود، افزود: دستگاه های مربوطه به جای متهم کردن یکدیگر نقطه ضعف ها را بررسی تا دیگر شاهد چنین قضایای نباشیم.
وی بیان کرد: مدیران نباید نسبت به دستگاههای خود تعصب بی خود داشته باشند زیرا ممکن است افرادی در آن دستگاه باشند که آبروی کل سیستم را زیر سوال ببرند و باید این افراد شناسایی شوند.
وی اظهار داشت: باید از فناوری های جدید در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر استفاده شود تا اشتباهی صورت نگیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری همایش های مبارزه با مواد مخدر می تواند در کاهش میل مصرف مواد مخدر به ویژه موادصنعتی موثر باشد.
هاشمی ادامه داد: متاسفانه مصرف کنندگان مواد مخدر به سمت مواد صنعتی روی آورده اند که این امر می تواند برای سلامت جامعه خطرناک باشد و دستگاه های فرهنگی باید تمام تلاش خودشان را انجام دهند تا میل به مصرف مواد صنعتی در جامعه از بین برود.
وی افزود: تولید آثار فرهنگی و هنری می تواند بهترین ابزار برای نفوذ در میان مردم به ویژه اقشار پرخطر و یا در معرض خطر باشد بنابراین باید به این حوزه توجه اساسی داشت.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: اقدامات خوبی در چند سال اخیر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان انجام شده است.
سردار حسین رحیمی با تشریح دستگیری بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر در استان اظهار داشت: بزرگترین باند قاچاق بین المللی مواد مخدر در استان پس از ماه ها اقدامات مستمر اطلاعاتی و پایش های تخصصی پلیس با شناسایی محل های تردد و مخفیگاه سرکرده این باند و دستگیری وی در عملیاتی غافلگیرانه در یکی از روستاهای شهرستان دلگان، منهدم شد.
وی تصریح کرد: 200 میلیارد ریال املاک و 150 میلیارد ریال وجه نقد نیز از این متهم در نقاط مختلف کشور کشف شد.
وی گفت: کار شناسایی این باند بین المللی مواد مخدر در استان از اواخر سال 1393 در استان آغاز شد که در پنج عملیات گذشته نتوانستیم سرکرده باند را دستگیر کنیم.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شب عروسی دخترش پلیس در عملیاتی پیچیده وارد عمل شده که وی به حضور ماموران پی برده و با چادر زنانه از محل فرار کرد که بالاخره در محل دیگری توسط پلیس دستگیر شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات ماموران انتظامی در جلوگیری از گسترش قلیان سراها گفت: بیش از 40 قلیان سرا در استان در سالجاری پلمپ شد.
سردار رحیمی ادامه داد: 38 مورد از این قلیان سراها مجوز فعالیت نداشتند و حتی در قلیان های خود مواد مخدر اضافه می کردند تا افراد مصرف کنند.
وی تصریح کرد: امروز با حضور مقتدرانه نیروهای انتظامی و امنیتی سراسر سیستان و بلوچستان برای حضور قاچاقچیان ناامن شده است و در راه مبارزه با موادمخدر از هیچ تلاشی فروگذار نیستم و با تمام توان خود سوداگران مرگ را قلع و قمع می کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار