کد خبر: ۲۶۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 20 July 2016

هدایت الله میرمرادزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 11 بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید در مجموع در حوزه شهرستانهای چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعال هستند که همه آنان نیاز به توسعه و لایروبی دارند.
وی بنادر صید و صیادی را شامل رمین، تیس، کنارک، کلات زرآباد، چابهار، پزم، بریس، گواتر، جد، پسابندر و تنگ ذکر کرد.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: توجه به مشکلات صیادان و توسعه بنادر استان نمونه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی است که می تواند به افزایش صید منجر شود.
میرمرادزهی بیان کرد: روشنایی، نبود سایبان و عدم روکش مناسب آسفالت مهمترین مشکلات صیادان چابهاری است.
وی ادامه داد: 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق صید و صیادی با حدود 25 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه چابهار و کنارک فعالیت دارند.
وی افزود: لنج های صیادی در برخی بنادر ماهیگیری نمی توانند از یک بندر به بندر دیگر تردد کند که این امرسبب خسارت و هزینه می شود.
مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان خواستار حل مشکلات صید و صیادی شد و افزود: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران، باید برای رفع موانع صیادان و آبزی پروران این منطقه تلاش تا مشکلات آنان برطرف شود.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار