کد خبر: ۲۶۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ 19 July 2016
رئیس اداره بهزیستی آمل گفت: طرح ساماندهی شهرهای مرکزی مازندران که به مرکزیت آمل قرار بود اجرایی شود  از قریب به دو ماه گذشته  راکد باقی مانده است.

نصرت الله حسن زاده امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی در آمل در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت اسفبار شهر آمل با وجود کودکان و زنان متکدی بیان کرد: جمع آوری متکدیان وظیفه شهرداری است اما متاسفانه در این زمینه اقدامات لازم صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه گذشته مسئولان استانی در آمل گردهم آمدند تا طرح ساماندهی جمع آوری متکدیان صورت گیرد، اظهار کرد: در این طرح که شهرهای آمل، محمودآباد، نور، فریدونکنار، بابل و بابلسر مشترک هستند می باید حساب بانکی مشترکی بازگشایی و اقدامات لازم برای جمع آوری و ساماندهی صورت گیرد که هنوز اجرایی نشده است.

این مسئول بیان کرد: وظیفه جمع آوری متکدیان با بهزیستی نیست اما در این طرح قرار بود مشارکت داشته باشیم هنوز تشکیل هیات امنا و بازگشایی شماره حساب بانکی انجام نشده است.

وی با اشاره به تکدی گری زنان و کودکان در شهر آمل بیان کرد:  بسیاری از این متکدیان حرفه ای بوده و بیش از 90 درصد حرفه ای تکدی گری می کنند در حالی که فردی که بیش از سه بار به جرم تکدی گری دستگیر شود مجرم است.

رئیس اداره بهزیستی آمل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بهزیستی در 4 حوزه خدمات ارائه می کند، تصریح کرد: بیش از 6 هزار معلول،  400 زن بی سرپرست و بدسرپرست تحت حمایت

و امداد بگیر بهزیستی هستند و از این میان 314 زن بد سرپرست و بی سرپرست از بهزیستی مقرری دریافت می کنند.

وی با اشاره به وجود 64 مهدکودک روستایی  و 42 مهد شهری اظهار کرد: برای 15 نفر نیز دفتر شبه خانواده خانه ای اجاره کرده که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

 حسن زاده با اعلام وجود 7 مرکز توانبخشی و پرداخت مستمری به 1500 مستمری بگیر در این حوزه عنوان کرد: معلولان ذهنی، جسمی، نابینایان، ناشنوایان و افراد دارای ضایعه نخاعی از این مراکز بهره مند می شوند.

وی اظهار کرد: دیدگاه بهزیستی بر توسعه توانایی افراد است واینکه کودکان بتوانند با شرایط ویژه در اجتماع حضور پیدا کنند در قالب آموزش های رایگان پیگیری می شود.

این مسئول با اعلام اینکه برای افتتاح مرکز خدمات اورژانس اجتماعی آمل حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: خدمات اورژانس اجتماعی برای همسرآزاری، کودک آزاری و مسایل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه باید پرونده های طلاق برای مشاوره به مراکز بهزیستی ارجاع شود، تصریح کرد: ارجاعیات پرونده های طلاق از سوی دادگستری انجام نمی شود و با وجود تفاهم نامه بهزیستی و دادگستری برای ارجای پرونده های مشاوره هنوز این امر صورت نمی گیرد در حالی که دوره های مشاوره در بهزیستی رایگان است.

رئیس اداره بهزیستی آمل از وجود 7 مرکز پیشگیری از اعتیاد و 5 کمپ ترک اعتیاد در آمل خبردادو گفت: دو کمپ غیرمجاز در آمل فعالیت داشت که مسدود شدند.

وی با اشاره به اینکه مرکز دی آی سی برای خدمات رسانی به زنان ویژه در مناطق پرخطر آمل دایر است، افزود: مرکز دی آی سی بهداشت تعطیل شده اما مرکز بهزیستی به صورت در امت آباد به صورت دائمی و در رضوان 38 به صورت سیار دایر است.

حسن زاده با اشاره به اینکه طرح محب برای پیشگیری از آسیب های بعد از وقوع حوادث غیرمترقبه

سال گذشته در دو منطقه آمل برگزار شد، اظهار کرد: در این طرح سال گذشته در دو منطقه آمل روستای کمکلا و ترک کلا و در هنرستان رازی آمل اجرایی شد.

وی از کمک هزینه ساخت مسکن به 35 نفر سال گذشته در این شهرستان خبرداد و اظهار کرد: 30 مسکن نیز از سوی کمک های بهزیستی برای افراد تحت پوشش در حال ساخت است.

این مسئول یادآور شد: اسامی  23 خانواده دارای دو معلول ساکن شهری به مسکن و شهرسازی و 18 خانواده دو معلول به بنیاد مسکن برای خانه دار شدن ارسال شده است.

حسن زاده با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 435 میلیون تومان اعتبار اشتغالزایی در آمل توزیع شده است، افزود: از طریق این اعتبارات برای 102 نفر اشتغالزایی شده و 11 نفر نیز برای مشاغل خانگی تسهیلات دریافت کردند.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار