کد خبر: ۲۶۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 18 July 2016
فرماندار نکا گفت: محله آلوده عباس‌آباد نکا، بزرگ‌ترین مرکز مواد مخدر مازندران بود که با پاک‌سازی آن، همه کارتن ‌خواب‌های شهرستان دستگیر و سامان‌دهی شدند و اکنون نکا بدون هر نوع کارتن‌ خواب در منطقه است.

جعفر احمدی در نشست منطقه ای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان های شرق استان با اشاره اجمالی از آسیب های کوی مهرگان اظهار کرد: یک طرح متفاوت، خدمت خارج از عرف و تلاش همگانی با همت و مشارکت عمومی از شهرستان و استان و کشور نیاز است تا به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: محله آلوده عباس‌آباد نکا، بزرگ‌ترین مرکز مواد مخدر مازندران بود که با پاک‌سازی آن، همه کارتن ‌خواب‌های شهرستان دستگیر و سامان‌دهی شدند و اکنون نکا بدون هر نوع کارتن‌ خواب در منطقه است.

فرماندار نکا افزود: اقدامات موثری برای پاک‌سازی محله آلوده عباس‌آباد نکا انجام شده و با همکاری شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران در 30 شهریور ماه 92 پاک‌سازی این محله با کمیته چهارگانه مقابله، پیشگیری، آموزش و عمران در دستور کار قرار گرفت و اکنون این محله با نام کوی مهرگان به شرایط عادی برگشته و امنیت حاکم شده است.

احمدی با اشاره به گام نخست مقابله توسط نیروی انتظامی گفت: عملیات مهمی آغاز و باقی دستگاه ها در قالب 4 کمیته مقابله، پیشگیری و درمان ، فرهنگی و آموزشی و عمرانی آن را ادامه دادند.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در این زمینه، اظهار کرد: برگزاری جلسات متعددی با معتمدان، خیران، شورای تامین، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، ستاد مقابله با بحران، اجرای طرح های ضربتی پاکسازی محله عباس آباد، نصب کانکس، جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و متفرقه، اجرای طرح جمع آوری کارتن خواب‌ها از سوی نیروی انتظامی و فعالیت‌هایی در زمینه کمیته پیشگیری و درمان، بهداشت محیط و فردی، مسائل و بیماری‌های موجود موجب اعتیاد و مواد به ویژه بیماری ایدز،استقرار خانه بهداشت، ویزیت عمومی، طرح ویژه کودکان زیر 8 سال، انجام آزمایشات بالینی و مرکز درمان اعتیاد صورت گرفته است.

فرماندار نکا افزود: برگزاری کارگاه مهارت های زندگی، آموزش پیش از ازدواج، برگزاری کلاس احکام و آموزه های دینی برای زنان مطلقه، برگزاری کلاس های لوله کشی و تاسیسات ساختمانی، قالی بافی، نازک دوزی، رایانه، خرید زمین به متراژ 4450 متر برای استقرار مراکز مختلف فرهنگی و ورزشی شامل بر سالن سرپوشیده، خانه عالم، دارالقرآن، پارک، ساختمان بهزیستی، بهداشت و اسکان موقت اهالی ، ساخت مدرسه 8 کلاسه با همت و هماهنگی بنیاد برکت نیز از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه بوده است.

احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده تاکید کرد: برای دفع فاضلاب خانگی از طریق حفر چاه های جذبی در محله نیاز به اعتبار است.

فرماندار نکا ساماندهی، هدایت و تقویت افراد صاحب حرفه در قالب برنامه مدون، اشتغالزایی برای جوانان، جلوگیری از هرگونه خرید و فروش مواد مخدر و برخورد قاطع با توزیع کنندگان، استمرار فعالیت های فرهنگی و آموزشی، مرمت و بازسازی و زیبا سازی در منطقه و غیره را در این منطقه خواستار شد.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار