مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: برنامه‌های بهزیستی در راستای اجتماع‌محوری باشد.
کد خبر: ۲۶۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 17 July 2016
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: برنامه‌های بهزیستی در راستای اجتماع‌محوری باشد.

به گزارش فارس، مهرداد نادری‌فر ظهر امروز در مراسم جشن جامعه معلولان به مناسبت هفته بهزیستی در تالار فجر اظهار کرد: بخشی از جامعه جهانی را افرادی تشکیل می‌دهند که معلول جسمی حرکتی هستند، اما این معلولیت در این افراد نباید منجر به معلولیت اجتماعی آنها در جامعه شود.

وی با بیان اینکه معلولیت اجتماعی زمانی برای یک معلول اتفاق می‌افتد که ارتباط معلول با جامعه از بین برود، افزود: عوامل محیطی می‌تواند یکی از عوامل اصلی ایجاد معلولیت اجتماعی و شیوع آن در جامعه باشد که باید به این عامل مهم نگاه خاص و ویژه داشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: نگاه مسؤولان و جامعه به معلولان نباید به عنوان شهروند شماره دو باشد؛ برخورد جامعه و محیط اجتماعی هم نباید به معلول با نگاه ترحم‌آمیز اتفاق بیفتد، زیرا این عوامل موجب گوشه‌نشینی یک معلول می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان بهزیستی باید بر مدار اجتماع‌محوری باشد، به طوری که خود معلول، خانواده، محیط اجتماعی و عوامل بیرونی نیز در مسیر اجتماع‌محور بودن سوق یابند.

نادری‌فر خطاب به معلولان حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: معلولان باید بدانند که هر فرد معلول دارای یک پتانسیل قوی است که با شکوفایی و ایجاد ظرفیت باید خود را در جامعه به تعالی برساند.

وی در خصوص هفته بهزیستی گفت: این هفته فرصتی است که سازمان بهزیستی در مورد اقدامات و فعالیت‌های انجام شده برای مددجویان و افراد زیرپوشش گزارش کار ارائه دهد و همچنین کارها و برنامه‌های آینده خود را به سمع جامعه هدف برساند.

رئیس شورای اسلامی همدان نیز گفت: معلولان باید بدانند که معلولیت، محدودیت نیست و آنچه انسان را شکوفا و جاودانه می‌کند بعد جسمانی افراد نیست، بلکه اندیشه و فکر است.

علی‌اکبر نظری خطاب به معلولان افزود: به شما معلولان توانیاب می‌گویند چراکه می‌توانید از «هیچ» هزاران معما بسازید.

وی تصریح کرد: در این راستا مسؤولان بهزیستی باید بستر پویایی یک معلول را در جامعه ایجاد کنند تا این افراد بتوانند به رشد، تعالی، خلاقیت، هنر و ابداعات برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار