کد خبر: ۲۶۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 17 July 2016
بهروز آقایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای کامل این طرح 341 میلیون دلار در نظر گرفته شده که تاکنون 207 میلیون دلار هزینه شده است.
وی گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی یکی از مهمترین طرحهای در دست اجرای دولت تدبیر وامید است که با یک چشم انداز بلند مدت و تا ظرفیت 86 میلیون تن تخلیه و بارگیری طراحی شده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار سبب رونق اقتصادی و افزایش چند برابری تخلیه و بارگیری کالا در این شهرستان می شود.
آقایی بیان کرد: هم اینک 300 متر اسکله خدماتی، هزار و700 متر طول اسکله، 740 متر اسکله ترمینال کانتینری، 684 متر اسکله ترمینال چند منظوره با پیشرفت 100در صدی انجام شده است.
وی تصریح کرد: 15 میلیون متر مکعب از مجموع 16 میلیون متر مکعب از اطراف اسکله شید بهستی لایروبی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان بیان کرد: 203 هکتار اراضی جدید به طرح توسعه بندر شهیدبهشتی اضافه می شود و تاکنون 165 هکتار آن اجرا شده است و 13 میلیون و 500 هزار مترمکعب حوضچه نیز لایروبی شده است.
بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار