حرفهای بی پرده دکتر دهمرده در برنامه مردم و مسئولین شبکه هامون
دکتر دهمرده نماینده سیستان درمجلس شورای اسلامی که شب گذشته مهمان تلفنی برنامه مردم و مسئولین شبکه هامون بود , بصورت صریح و بی پرده از عملکرد دولتمردان گلایه کرد و خواستار توجه و حل مشکلات و حرکت به سمت عملگرایی در زمینه مشکلات سیستان شد.
کد خبر: ۲۶۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۷ 17 July 2016

تابناک سیستان و بلوچستان: شب گذشته برنامه مردم و مسئولین بسان هر هفته درحال پخش و مهمان برنامه مهندس اربابی مدیر ستاد بحران استان بود و در بین برنامه تماسی تلفنی با دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی برقرار شد و مجری از وی درخصوص مشکلات این روزهای سیستان سوال پرسید و منتظر پاسخ دکتر دهمرده ماند که نماینده سیستان به یکباره با لحنی گلایه آمیز که کمتر از وی دیده بودیم به طرح مشکلات و کم کاریهای مسئولین پرداخت و راه حل های را نیز بصورت گذرا پیشنهاد نمود.

دکتر دهمرده دربخشی از سخنانش گفت: در یک چنین شرایطی بیکاری در سیستان غوغا میکند کسی به من بگوید بیکارترین سرزمین ایران کجاست, ایا یکراست به سراغ سیستان می روید یا نه؟ آلوده ترین شهر جهان کجاست؟ بنده که نمی گویم، بهداشت جهانی عنوان میکند, ریزگردها چند برابر حد مجاز است? شده یک مجموعه ای که همش منفی هست.

وی در ادامه با توجه به مشکلات فراوان پیش روی مردم سیستان افزود : کلمه سیستان که می آید مساوی می شود با بیکاری ، گرفتاری ، بدبختی ، خشکسالی , بلافاصله پشت ریزگردها همه همه...این چه وضعیست , مخاطب من نه جنابعالی هستید نه مجری , مخاطب من نظام مقدس جمهوری اسلامیست

دکتر دهمرده دربخشی از سخنانش گفت : در یک چنین شرایطی بیکاری در سیستان غوغا می کند کسی به من بگوید بیکارترین سرزمین ایران کجاست , ایا یکراست به سراغ سیستان می روید یا نه؟

آلوده ترین شهر جهان کجاست ؟ بنده که نمی گویم ، بهداشت جهانی عنوان میکند , ریزگردها چند برابر حد مجاز است ؟ شده یک مجموعه ای که همش منفی هست.

وی در ادامه با توجه به مشکلات فراوان پیش روی مردم سیستان افزود : کلمه سیستان که می آید مساوی می شود با بیکاری ، گرفتاری ، بدبختی ، خشکسالی , بلافاصله پشت ریزگردها همه همه...

این چه وضعیست , مخاطب من نه جنابعالی هستید نه مجری , مخاطب من نظام مقدس جمهوری اسلامیست

علیرغم اینکه کارهای خوبی انجام شده , دانشگاه زابل اگر نمی بود , اگر دانشگاه علوم پزشکی نبود , الان سیستانی هم وجود نداشت ، نظام مقدس جمهوری اسلامی سخاوتمندانه سرمایه گذاری کرد.

حالا به همان دلیل در نقطه ای که دانشگاه ها توجیه نداشت نظام سرمایه گذاری کرد دانشگاه زابل در زمان دکتر معین و علوم پزشکی درزمان لنکرانی ,نه خط سیاسی مطرح بود و نه چیز دیگری تنها بحث خدمتی بود که همه انجامش دادند.

دراین بخش خیلی زیبا سرمایه گذاری شد در آب رسانی سرمایه گذاری شد.

اگر این آب نبود مردم کوچ میکردند اما در زمینه های دیگر درخواست ما این است که بیایند دراینجا یک طرح جامعی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی کند.

وی در ادامه با اشاره به حق آبه رودخانه هیرمند نیز گفت : وزارت امور خارجه بیاید و حق آبه را تکلیفش را با افغانستان روشن کند ، اگر همین وضع آب است و لاغیر , نسخه ما را بپیچند تا مردم بروند کار خود را بکنند ، یا قرارداد سه میلیاردی ببندند.

تکلیف دریاچه هامون روشن شود که چه باید بکنیم ، آیا آب به همین سبک باید بیاید و پخش کنیم , آیا عمق بهش بدهیم.

آیا کار دیگری لازم است , ریزگردها کانونش چه می شود مالچ پاشی کنیم درخت بکاریم روشهای علمی جدید را بکار ببریم و از متخصصین استفاده کنیم.

وی در پایان نیز اشاره ای به جلسات بی ثمر کرد و گفت : دست روی دست گذاشتیم هر روز احوال همدیگه رو میپرسیم ، اگر راهی برای مهار ریزگردها وجود ندارد , به مردم بگوییم که راهی وجود ندارد و سرزمین همین است و خودتون یک فکری بکنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
احسن سیستانی تخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
احسن سیستان
کیخا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
.... خودت بعنوان نماینده طرح بده ببر مجلس داخل مجلس داد و بیداد کن شاید جواب بگیری.....نکنه خسته شدی و پا به سن گذاشتی؟ ولی با شناختی که از شما داریم انتظار تلاش بیشتری داریم....فریاد بزن... سیستان...
سیستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
جناب آقای کیخایک کم هم پیشنهاد به جناب کیخا اون یکی نماینده سیستان بدهید یکطرفه به قاضی نروید این پیشنهاد به فامیلت هم بده دشمن نباش با دکتر
کیخا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
سلام
دوست عزیز ( سیستان) ما زمانی که [...] برای اخذ رای [...] از اون بریدیم و با اینکه [...] به ایشان رای ندادم فعلا امید ما بعد از خدا دکتر [...] هست. چون ایشان وام دار کسی نیست.اما...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار