کد خبر: ۲۶۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 16 July 2016


مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز با اعلام اینکه برجام جهشی را در بخش سرمایه گذاری در کشور به وجود آورد، گفت: درسه ماهه اول سالجاری پنج میلیون دلار سرمایه خارجی وارد این استان شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل فلاح روز شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز، افزود: سرمایه مصوب دراین بخش 15میلیون دلار بوده که تلاش های ویژه ای دراین زمینه درحال انجام است.

وی ادامه داد: جذب، هدایت سرمایه گذاری خارجی با هدف پیشبرد برون گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی ) ،بهبود و ارتقاء محیط کسب و کار در البرز با هدف ارتقای توان تولیدی ملی ( درون زایی اقتصاد) از جمله پروژه های اقتصاد و دارایی در بخش اقتصاد مقاومتی است .

فلاح در ادامه به سایر پروژه های اقتصاد و دارایی دراین بخش اشاره کرد و گفت: مطالعه و استقرار خزانه داری الکترونیک، اجرای حسابداری تعهدی (سناما) وارسال سیستمی گزارش مطالبات و بدهی ها ،پیگیری اجرای دقیق وکامل سامانه جامع اموال ،پروژه ساماندهی خودروهای دولتی از دیگر پروژه های دراین زمینه با هدف برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت است .

وی ،میزان صدور و تمدید روادید شش ماهه یا یکساله کثیرالمسافر را 60 نفر عنوان کرد و گفت: این اقدام نیز از دیگر فعالیت های قابل توجه برای جذب سرمایه گذاران خارجی دراین استان بوده است .

مولفه های 23گانه کسب وکار ازدیگر موضوعات مورد توجه از سوی مدیرکل اقتصاد و دارایی دراین نشست بود و افزود: درسطح کشور مشکل دریافت تسهیلات از بانکها رتبه البرز 10 است .

وی افزود: ضعف بازار سرمایه در تامین مالی تولید و نرخ بالای تامین سرمایه از بازار غیر رسمی البرز را در رتبه 12 قرار داده است .

فلاح گفت: بی تعهدی شرکتها و موسسات دولتی در پرداخت به موقع بدهی پیمانکاران البرز را به رتبه 4رسانده اما این درحالی است که در سطح استانی البرز در بحث چک برگشتی و عرضه کالاهای قاچاق رتبه پنج کشوری را دارد .

وی یادآورشد: 98 درصد حساب های دستگاه های اجرایی البرز در راستای پروژه tsaساماندهی شده و پرداخت حقوق سه ماه اول سال جاری دستگاه های اجرایی البرز بطور کامل بصورت الکترونیکی و از طریق شماره شبا صورت گرفته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار