معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شمار نوآموزان استان به 30 هزار نفر برسد.
کد خبر: ۲۵۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 11 July 2016
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه امسال ثبت‌نام نوآموزان در مدارس 3 درصد رشد خواهد داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال شمار نوآموزان استان به 30 هزار نفر برسد.

به گزارش ایسنا، حسین بهرامی‌نوید، با بیان اینکه آموزش و پرورش استان آمادگی لازم برای ثبت‌نام و ساماندهی نوآموزان دارد، افزود: طبق آمار دریافتی از ثبت احوال استان امسال با رشد 3 درصدی تعداد نوآموزان روبرو خواهیم بود.

خانواده‌ها روحیه فرزندان دیرآموز خود را تضعیف نکنند

وی با بیان اینکه هر سال با انجام سنجش سلامت برای کودکان، تقریبا 3 درصد از نوآموزان استان به عنوان دیرآموز شناسایی می‌شوند، اظهار کرد: سیاست کلی آموزش و پرورش، آموزش دیرآموزان در مدارس عادی است بنابراین در صورت شناسایی این کودکان، خانواده‌ها نباید روحیه فرزندانشان را تضعیف کند.

وی هدف از سنجش سلامت نوآموزان را پیشگیری از مشکلات جسمی دانست و ادامه داد: با انجام سنجش سلامت وضعیت ذهنی دانش‌آموزان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تشخیص دیرآموزی، این کودکان در مدارس عادی آموزش‌های ویژه دریافت می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تحصیل همه دانش‌آموزان در مدارس عادی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: کودکانی که به عنوان دیرآموز شناسایی می‌شوند، نیاز به توجه بیشتری از سوی خانواده‌ها، معلمان و مدیران مدارس دارند.

دیرآموز بودن به معنای عقب‌ماندگی نیست

وی ادامه داد: دیرآموز بودن کودک به معنای عقب‌ماندگی او نیست بلکه با رفتار درست والدین و توجه بیشتر به این گونه کودکان زمینه بروز توانمندی‌های آنها فراهم می‌شود.

بهرامی‌نوید با بیان اینکه کودکان دیرآموز شناسایی شده مجددا مورد سنجش قرار می‌گیرند، افزود: برخی از این دانش‌آموزان در صورتی‌که در شرایط بهتری قرار بگیرند، به راحتی به سوالات سنجش پاسخ می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رسیدگی بیشتر معلمان به وضعیت تحصیلی دیرآموزان، به ازای هر دیرآموز 3 دانش‌آموز از آمار کلاس کمتر می‌شود.

جابجایی دانش‌آموزان مدارس استثنایی به مدارس عادی وجود دارد

معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر اینکه امکان جابجایی دانش‌آموزان مدارس استثنایی به مدارس عادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با انجام تست و آزمایش‌های متعدد کارشناسان اداره استثنایی، امکان جابجایی دانش‌آموزان در بین مدارس استثنایی و عادی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار