کد خبر: ۲۵۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 07 July 2016
احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: نام و آوازه شهرستان چابهار و موقعیت راهبردی آن سبب شده تا مشکلات آن به فراموشی سپرده شوند و حتی عده ای تصور نمی کنند که چابهار از نظر امکانات زیربنایی و رفاهی از دیگر شهرهای استان محروم و دور افتاده سیستان وبلوچستان عقب تر است.
وی افزود: 77 درصد مردم شهری و روستایی شهرستان چابهار به نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی ندارند و این درد بزرگ مردم را با مشکلات جدی رو به رو کرده است. 
وی گفت: متاسفانه هنوز طرحی برای استفاده از آب دریا برای روستاها مطالعه نشده است و مسئولان اجازه ای به بخش خصوصی برای تامین آب نداده اند.
وی گفت: بحران بی آبی در روستاهای چابهار بیداد می کند و شهر بندر اقیانوسی چابهار جیره بندی و در هفته فقط دو روز آب دارد.
فرماندار چابهار گفت: این شهرستان از نظر فضای آموزشی با مشکلات جدی رو به رو است بطوریکه در مهر سال جاری مدارس سه شیفته آغاز به فعالیت خواهند کرد.
موهبتی افزود: بیشترین مدارس غیراستاندارد استان سیستان و بلوچستان در چابهار و منطقه دشتیاری دایر است و هنوز از برق، آب، تلفن، حصارکشی و امکانات سرمایشی و گرمایشی آنها خبری نیست و گویا هوشمندسازی مدارس به آنجا نرسیده است.
وی بیان کرد: بیشترین مدارس غیرانتفاعی کشور در چابهار دایر است و عده ای بی مهری های آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان برای ساخت مدارس دولتی سودهای کلانی را برای جذب دانش آموزان به جیب زده اند.
وی ادامه داد: وجود بیش از 50 هزار حاشیه نشین در چابهار که 60 درصد جمعیت را شامل می شود معضل بزرگی است که اکنون بدون برق، آب و طرح هادی هستند و حتی وضعیت مالکیت اراضی سکونتی آنان مشخص نیست.
وی گفت: تنها بیمارستان 150 تختخوابی امام علی چابهار به بیش از 700 هزار نفر جمعیت شهرهای همجوار خدمات رسانی می کند و از نظر فضا و کادر بهداشتی درمانی و پزشک بشدت کمبود دارد.
وی خواستار اختصاص اعتبار برای ساخت حداقل 200 مدرسه استاندارد با تجهیزات آموزشی و امکانات لازم، ساخت بیمارستان 540 تختخوابی فوف تخصصی، احداث آب شیرین کن برای آبرسانی به 300 هزار جمعیت شهری و روستایی شد و افزود: با همت مسئولان بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
فرماندار چابهار گفت: مردم روستاهای شهرستان چابهار خواستار اجرای طرح هادی، احداث زمین ورزشی و توجه به اشتغال هستند.
وی ادامه داد: 11 بندر ماهیگیری وصیادی شهرستان چابهار و کنارک پس از راه اندازی تاکنون هیچ اقدامی برای لایروبی و کار توسعه آنها انجام نشده است و تعداد زیادی از صیادان با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار