کد خبر: ۲۵۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 04 July 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: تکدی‌گری یک فعل مجرمانه است و باید دستگاه‌های مربوطه با رواج تکدی‌گری در کرج برخورد قاطع داشته باشند.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از پدیده‌های منفی زندگی شهری و شهرنشینی به ویژه در کلانشهرها مربوط به رواج تکدی‌گری است.

وی افزود: متکدیان با فریب افکار عمومی و بازی با احساسات پاک و مهربان مردم، آنها را فریب داده و کمک‌هایی که حق آنها نیست را دریافت می‌کنند.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: این در حالی است که نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی تلاش‌هایی را در جهت حمایت از افراد نیازمند انجام می‌دهند و اگر این افراد به واقع نیازمند و مستمند باشند، این نهادها آنها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

ایرانی با اشاره به انتقادهای مردمی به وجود متکدیان در سطح معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی شهرستان کرج و به ویژه بر سر چهارراه‌ها گفت: وجود متکدیان در معابر اصلی و چهارراه‌ها، چهره کلانشهر کرج را آلوده و زشت کرده و مردم گلایه می‌کنند که چرا این افراد آزادانه مشغول به تکدی‌گری هستند.

وی با تاکید بر اینکه تکدی‌گری یک فعل مجرمانه است، افزود: کارشناسان و جامعه‌شناسان با تحقیقات کامل به این نتیجه رسیده‌اند که تکدی‌گری زمینه‌ساز انواع فعل‌های مجرمانه و بزهکاری است و باید فکری اساسی برای برخورد با رواج تکدی‌گری در جامعه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان کرج بیان داشت: متاسفانه اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد باندهای تبهکاری برخی افراد و به ویژه اتباع غیرمجاز کشورهای بیگانه را و حتی کودکان معصوم و خردسال را مجبور به تکدی‌گری می‌کنند که باید با این تبهکاران برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

ایرانی افزود: دستگاه‌های متولی امور اتباع خارجی باید با همکاری سازمان‌های دیگر در کلانشهر کرج برای جمع‌آوری و بازگردادن این افراد به کشورهای مبدأ طرح‌ و برنامه داشته باشند و خوشبختانه شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در این زمینه در شهرستان کرج انجام شده و می‌شود.

وی در پایان گفت: برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، نیازمند همکاری و تعامل میان دستگاه‌های مرتبط و مسؤول هستیم و انتظار داریم که این دستگاه‌ها برای رفع دغدغه‌های مردم تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار