رئیس پلیس فتا در خراسان رضوی گفت: مردم نسبت به کلاهبرداری با ترفندهای دریافت کمک ‌های خیرخواهانه و جمع‌آوری فطریه در فضای سایبر فعالیت می کنند، هشیار باشند.
کد خبر: ۲۵۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 03 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، سرهنگ جواد جهانشیری با بيان اين مطلب، اظهار كرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، کانال ها و گروه‌هایی در فضای سایبری راه اندازی شده که بدون داشتن مجوز، از شهروندان می خواهند تا کمک های خود را برای رساندن مستقیم به افراد نیازمند، در اختیار آنان بگذارند.

وی ادامه داد: در این روش کلاهبرداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بی‌ خانمان یا کودکان بیمار، احساسات انسان دوستانه کاربران روزه‌ دار را تحریک و آنها را به سمت درگاه‌ های جعلی واریز پول هدایت می کنند.

رئیس پلیس فتا در خراسان رضوی به تکرار این اقدام مجرمانه در سال های گذشته اشاره و تصریح کرد: پلیس فتا با اقدامات مقتضی اقدام به شناسایی و دستگیری این قبیل کلاهبرداران و سوء استفاده‌گران کرده است.

وی با تاکید بر خودداری افراد از واریز فطریه و یا کفاره روزه خود به حساب های نامعتبر و شخصی، گفت: کاربرانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن ‌بانک بپردازند، می‌ توانند از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته شده، که شماره حساب آنها توسط رسانه‌ های جمعی اعلام می شود، اقدام کنند.

جهانشیری افزود: شهروندانی که می خواهند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر در سراسر کشور فطریه یا کفاره روزه خود را بپردازند نیز دقت داشته باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به 'فیشینگ' نیفتند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی چون نشانی سایت و وجود گواهینامه اس اس ال (ssl) را در نظر بیگرند.

فیشینگ سایتی است که ظاهر آن از درگاه های پرداخت پول بانک ها و موسسات معتبر شبیه سازی می شود و به هنگام استفاده کاربر از آن تمام اطلاعات وی ذخیره شده و در اختیار کلاهبرداران قرار می گیرد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی از هموطنان خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار