کد خبر: ۲۵۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 03 July 2016


معاون حقوق بشر وزارت دادگستری بر ضرورت توجه بیشتر به آموزش‌ها و شناسایی آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ محمود عباسی ظهر امروز در نشست علنی شورای شهر کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که باید بیش از پیش به آن توجه کرد رفع و کاهش معضلات اجتماعی است.

وی ادامه داد: در این راستا باید آموزش‌ها را در اولویت قرار دهیم و در این راستا فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهیم.

عباسی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه حوزه آسیب‌شناسی مسائل اجتماعی نیز از مهمترین مقوله‌هایی است که باید بسیار به آن توجه شود، افزود: کارشناسان و نخبگان اجتماعی باید در این راستا فعالیت خود را دوچندان کنند تا شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم.

معاون وزیر دادگستری گفت: توجه به مشکلات جوانان، حاشیه شهرها و رفع فقر باید بیش از پیش توجه شود و با طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های اساسی مشکلات را در این عرصه از بین ببریم.

عباسی تأکید کرد: برای برون‌رفت از بجران‌های اجتماعی باید همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های فرهنگی تلاش خود را دوچندان کنند و فعالیت‌های موثر و تأثیرگذاری را در کشور داشته باشند.

وی ارائه آموزش‌ها و استفاده از آموزه‌های دینی و توجه به قوانین را از مهمترین راهکارها دانست و گفت: بهره‌گیری از مشاوره حقوقی و روانشناختی نیز می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

معاون وزیر دادگستری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون 15 میلیون پرونده در محاکم دادگستری کشور در دست بررسی است، ادامه داد: هم‌اکنون این تعداد از افراد درگیر محاکم قضایی و دادگاه‌ها هستند که در این راه مشاوره حقوقی می‌تواند تأثیرات بسیاری را در روند و کاهش این پرونده‌ها داشته باشد.

*فعالیت 10 هزار مددکار اجتماعی در کشور

عباسی در بخشی دیگر از سخنان خود به تأثیرات مثبت فعالیت مددکاران اجتماعی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون 10 هزار مددکار اجتماعی در کشور فعال است.

وی تأکید کرد: از مددکاران اجتماعی نیز به باید عنوان یک ظرفیت مهم استفاده شود که سهم مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

معاون وزیر دادگستری اظهار کرد: در این راستا همچنین 360 کلینیک مددکاری اجتماعی نیز در کشور فعال است.

عباسی همچنین به مقوله مهم حقوق بشر اشاره کرد و گفت: متأسفانه غربی‌ها بدون هیچ توجهی، قوانین ضدحقوق بشر را اجرایی می‌کنند، بنابراین ما باید در صحنه حاضر شویم و موضوعات حقوق بشر را پیگیری کنیم.

وی با اعلام اینکه منشور حقوق شهروندی به تازگی با دستور رئیس جمهور آماده شده است، ‌گفت: این مهم به زودی ابلاغ و در اختیار مردم ایران قرار می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار