کد خبر: ۲۵۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 02 July 2016


معاون پیشگیری ازوقوع جرم اداره کل دادگستری استان البرزگفت : با اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان اتباع غیرایرانی روزانه 40 نفر متکدی خارجی ازمرزطرد می شوند.

مهدی جوهری روز شنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود:جمع آوری متکدیان به دنبال تصمیم گیری مشترک مسئولان استانداری ، شهرداری ، بهزیستی و سایر ارگان ها دردستورکار قرارگرفت.

وی اضافه کرد: اغلب این متکدیان از کشورهای پاکستان و بنگلادش توسط برخی افراد به صورت سازمان یافته به البرز انتقال یافته اند.

وی گفت: طبق برنامه زمان بندی شده این افراد به خارج ازمرز هدایت شده و تلاش برای پاکسازی کامل این افراد ادامه دارد.

جوهری خاطرنشان کرد: بعضی ازاین افراد اقدام به ازدواج های اجباری کرده و پس ازتولد چند فرزند به تکدی گری می پردازند.

وی یادآورشد که بعضی دیگر نیز با قطع عضو بدن خود و سوء استفاده از احساسات مردم، گدایی می کنند.

این مسئول درخصوص جمع آوری متکدیان داخلی نیز گفت : طرح جمع آوری متکدیان و آسیب دیدگان داخلی نیز به صورت ویژه دردستورکارقرارگرفته است .

مدیرکل دادگستری استان البرز نیز پیش تر درجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز با اشاره به حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در البرز گفت: تکلیف ساماندهی این اتباع مشخص است متاسفانه در مورد ورود بیشتر این افراد که تبعه کشورهای افغانستان و پاکستان هستند کنترلی در مرزها وجود ندارد و آن‌ها به راحتی تردد می‌کنند که خواستار پاسخگویی مسئولان متولی کنترل مرزها در مورد حضور غیرقانونی این افراد در کشور هستیم.

احمد فاضلیان با تاکید بر ضرورت تسریع در حل معضل اتباع بیگانه، افزود: باید این اتباع سریعا جمع‌آوری شوند، در اجرای آن هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست و فردی که ورود غیرقانونی به داخل مرزهای کشور داشته باید سریعا تعیین تکلیف شود؛ دستگاه قضایی آمادگی دارد برای حل این موضوع همکاری لازم را با شهرداری، نیروی انتظامی و فرمانداری داشته باشد.

وی با بیان این که دستورات قضایی لازم در این خصوص توسط دستگاه قضای استان صادر می شود گفت: اگر همه دستگاه‌های متولی پای کار بیایند مشکلی در حل معضل متدکیان وجود ندارد و ساماندهی اتباع بیگانه در استان سریعا اجرایی می‌شود.

فرماندار کرج نیز با اشاره به پدیده شوم تکدی گری در جامعه اظهار داشت: تکدیگری به عنوان آسیب اجتماعی، پدیدهایی است که هم چهره شهر را نازیبا می کند و هم از سوی دیگر موجب نارضایتی شهروندان میشود.

محمد تقی ایرانی با اشاره به نامطلوب بودن پدیده تکدی گری در جامعه عنوان داشت : این پدیده زمینه ساز انواع بزهکاری ها بوده و باید با فرهنگ سازی و لزوم آشنایی مردم با اثرات نامطلوب تکدی گری ،زمینه را جهت جلوگیری از حضور متکدیان در سطح شهر را فراهم سازیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد، تکدی گری را شیوه امرار معاش خود قرار داده و قبح تکدی گری را در جامعه از میان برده اند.

از سوی دیگر تکدی گری فعلی مجرمانه است که در حاشیه آن علاوه بر امر تکدی گری، افراد متکدی می توانند به کارهای ناهنجار اجتماعی دست بزنند که عواقب وخیمی در جامعه بدنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار