مدیرکل میراث فرهنگی همدان ساخت سریال «علی‌البدل» در همدان را یک فرصت دانست و گفت: این سریال مبنایی برای معرفی همدان است.
کد خبر: ۲۵۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 30 June 2016
مدیرکل میراث فرهنگی همدان ساخت سریال «علی‌البدل» در همدان را یک فرصت دانست و گفت: این سریال مبنایی برای معرفی همدان است.

به گزارش فارس، ظهر امروز مدیرکل میراث فرهنگی همدان از روند تصویربرداری سریال «علی‌‎البدل» به کارگردانی سیروس مقدم در روستای «ورکانه» از روستاهای هدف گردشگری همدان بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه قبل از آغاز تصویربرداری این سریال، عوامل فیلم به لحاظ انتخاب لوکیشن‌ها مراجعاتی به میراث فرهنگی داشتند، اظهار کرد: همکاران میراث فرهنگی نیز به طور کامل در کنار تیم بودند تا بتوانند اطلاعاتی از مکان‌های تاریخی و طبیعی را در اختیار آنها بگذارند.

علی مالمیر بیان کرد: اداره میراث فرهنگی پیشنهادات را در اختیار آنها گذاشت و پیگیری‌هایی که لازم بود نیز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این سریال به همدان نپرداخته و تنها در تیتراژ به همدان اشاره‌ای دارد، تصریح کرد: علاقمند بودیم در این سریال به گونه‌ای به همدان پرداخته شود و در متن فیلم‌نامه نیز نام همدان باشد که این مسئله پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان ساخت این سریال در همدان را یک فرصت دانست و افزود: این سریال باعث می‌شود در آینده روی این لوکیشن‌ها کار شود و مبنایی برای معرفی همدان باشد.

این مسؤول در خصوص اینکه آیا میراث فرهنگی برنامه‌ای برای ساخت فیلم یا سریالی با موضوع همدان دارد یا خیر؟، گفت: علاقمند هستیم هنرمندان مطرح کشوری اما بومی استان، در این زمینه وارد شوند و از آنها درخواست داریم دغدغه مشترکی را در این زمینه رقم بزنند.

مالمیر در خصوص لوکیشن روستای ورکانه که برای سریال «علی‌البدل» انتخاب شده نیز گفت: بافت سنتی روستاها موجب ارزش آنها شده که بر این اساس ضمن اعطای عنوان روستای هدف گردشگری به این روستاها به عنوان میراثی گرانبها حفظ می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
یکی از کوچه هایی که قرار بود تو ورکانه فیلمبرداری بشه رو زدین خراب کردین انتظار دارین اسم همدان رو هم بیارن مسولین همدان هیچ کمکی برای ساخت این سریال نکردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار