دبیر اجرایی جشنواره حسنات:
دبیر اجرایی جشنواره حسنات گفت:فراخوان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اعلام شد.
کد خبر: ۲۵۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 29 June 2016

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات،‌ امیرحسین عشاقی با اشاره به اعلام فراخوان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اظهار داشت: این فراخوان در سه بخش مسابقه ملی، مسابقه مستند اصفهان، مسابقه هر شهروند یک فیلم کوتاه و بخش ویژه سینمای ملل اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی جشنواره فیلم کوتاه حسنات احسان و نیکوکاری است، در خصوص موضوعات ویژه ششمین جشنواره حسنات نیز ابراز داشت:شادابـی و نشـاط اجتمـاعی،خـانه وخـانواده وسبک زنـدگی ایـرانی- اسلامـی،آئین و حقوق شهرونـدی همچونقانون‌مداری، انضبـاط شهری،ترافیـک، حقوق فرهنگی و اجتمـاعی شهـروندان، حقـوق همسایگان و ….،فرهنگ پذیری و آمـوزش فرهنگـی به کودکـان و نوجوانان،تسهیل گری وکارآفرینی اجتمـاعی،قرآن و عترت با محـوریت تبیین داستـان‌های قرآنی وسیره ائمه اطهـار (ع)، شهر پاک ، محیط زیستو حفظ منابع ارزشمنـد آن و روشهـای بهینه مصرف انرژی وانسـان، امـید،آینـده از موضوعات ویژه این دوره از جشنواره خسنات هستند.

دبیر اجرایی جشنواره حسنات با اشاره به اینکه در بخشمسـابقه ملـی در قالب‌هایداستانی،‌ مستند،‌ پویانمایی و فیلمنامه پذیرای آثار حداکثر تا 30 دقیقه هستیم، بیان داشت: باید توجه داشته باشیمچنانچه فیلم ارسالی به جشنواره حسنات اولین جشنواره برای ارایه و حضور آن اثر در جشنواره‌های داخلی باشد، در صورت موفقیت در این جشنواره، از اثر بعدی کارگردان حمایت مالی خواهد شد.

وی در خصوصبخش مسابقه مستند اصفهـان که برای نخستین بار به این جشنواره اضافه شده است نیز گفت:در این بخش فیلم‌های کوتاه مستند با موضوعات جشنواره با محوریت شهر اصفهان با مدت زمان 30 دقیقه پذیرفته خواهند شد.

عشاقی با اشاره به اینکه بخش مسـابقه هرشهـروند یک فیـلم کـوتاه نیز برای نخستین بار در قالب بخش‌های جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات قرار گرفته است،‌ابراز داشت: دراین بخش فیلم‌های کوتاه با موضوعات جشنواره توسط عموم شهروندان که با استفاده از تلفن همراه و یا دوربین‌های خانگی تهیه شده باشد با مدت زمان حداکثر 5 دقیقهو فرمت (MP4وMPEG) با حداکثر رزولیشن 1920 * 1080 پذیرفته خواهند شد. ضمنا علاقمندان میبایست جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال اثر در بخش هر شهروند یک فیلم کوتاه به سایتShahrvand.hasanatfilm.irمـراجعه نمایند.

وی بخش ویـژه سینمـای ملل را بخش غیر رقابتی ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات عنوان کرد و بیان داشت: در این بخش فیلم‌های کوتاه تهیه شده توسط فیلمسازان شهرهای خواهر خوانده اصفهان که با موضوعات جشنواره در قالب‌های مختلف به تصویر کشیده خواهند شد، مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار