در سومین شب از لیالی پرفیض قدر؛
حضور پرشور مردم متدین و همیشه در صحنه استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به حدی بود که صحن ها و رواق های این آستان مقدس مملو از جمعیت شد.
کد خبر: ۲۵۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 29 June 2016
 در سومین شب از لیالی پر فیض قدر، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان عاشقان و دلباختگانی بود که خود را از راه های دور نزدیک به قبله تهران رسانده بودند تا در مراسم احیای برترین شب سال شرکت کنند.

پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگ از نقاط مختلف استان تهران خود را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رسانده و در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان با خدای خود نجوا کردند.

رواق ها و صحن های حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مملو از جمعیت شد

حضور پرشور مردم متدین و همیشه در صحنه استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به حدی بود که صحن ها و رواق های این آستان مقدس مملو از جمعیت شده و بسیاری مجبور شدند تا در فضای آزاد به احیای شب قدر بپردازند.

بوستان ها  ومیادین اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز میزبان بسیاری از عزاداران و شب زنده دارانی بود که آمده بودند تا سرنوشت یک سال خود را رقم بزنند.

فاطمه احمدی یکی از احیا کنندگان لیالی پرفیض قدر در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیالی پرفیض قدر بهترین فرصت برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی است.

وی افزود: در لیالی پرفیض قدر، درب های توبه به روی انسان های گنهکار گشوده می شود و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

احمدی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم احیای شب های پرفیض قدر ادامه داد: خوشبختانه مشاهده می کنیم که مساجد و امکان مذهبی در کشور مملو از عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت است و این نشان می دهد که مردم ایران اسلامی محب ارزش های دینی خود هستند.

تمهیدات ترافیکی پلیس در سومین شب از لیالی قدر در شهرری

تمهیدات ویژه ای نیز از سوی پلیس برای تسهیل در عبور و مرور وسائل نقلیه و حضور عزاداران و احیاکنندگان شب قدر در شهرری اعمال شده بود.

با تمهیدات پلیس و به منظور حضور مردم در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، تردد وسائل نقلیه در ضلع های جنوبی، شمالی، غربی و شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ممنوع بود.

همچنین محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی نیز در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اعمال شده بود.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور داشت و تلاش های لازم برای تسهیل در عبور و مرور وسائل نقلیه صورت می گرفت.

نهادهای خدمت رسان نظیر مترو، آتش نشانی، اورژانس و غیره نیز از پیش از آغاز مراسم احیا، برای خدمت رسانی به شب زنده داران آمادگی داشتند.

مراسم احیا در حرم امام راحل برگزار شد

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران نیز برگزار شد و بسیاری از مردم نیز ترجیح دادند که در کنار قبر مطهر امام راحل، آخرین شب قدر امسال را سپری کنند.

برنامه های ویژه ای از سوی آستان مقدس حرم امام خمینی(ره) برای عزاداران و شب زنده داران تدارک دیده شده بود و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با قرائت دعای جوشن کبیر، به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم در امامزادگان واجب التعظیم و مساجد شهرستان های استان تهران برگزار شد.

آیین احیای آخرین شب از لیالی قدر در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، دماوند، فیروزکوه، اسلامشهر، شهریار، رباط کریم، بهارستان، شمیرانات،پاکدشت، پردیس و سایر نقاط استان تهران باشکوه خاصی برگزار شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار