کد خبر: ۲۵۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 23 June 2016
 علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در حمایت از مواضع قاطع سردار قاسم سلیمانی در خصوص لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرین، عنوان کردند: واکنش سردار سلیمانی هشداری قاطع برای دولت سر سپرده بحرین است.
به گزارش خبرنگار عصرهامون، روز گذشته سرلشگر قاسم سلیمانی در بیانیه ای با محکومیت شدید اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم برجسته این کشور، این اقدام را موجب شعله ورتر شدن مشعل انقلاب اسلامی بحرین و شتاب در فروپاشی رژیم سرسپرده این کشور دانست، در این خصوص علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با برخی پایگاه های خبری بومی استان ضمن حمایت از مواضع قاطع فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بیان داشتند: مواضع سردار سلیمانی هشداری قاطع برای حکام مستبد آل خلیفه بود.
واکنش سردار سلیمانی هشداری قاطع برای دولت سر سپرده بحرین است
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به بیانیه اخیر سردار سلیمانی در خصوص لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرین، اظهار داشت: این واکنش سردار سلیمانی هشداری قاطع برای دولت سر سپرده بحرین بود.
وی این اقدام آل خلیفه را موجب شعله ور شدن احساسات مردم خواند و ادامه داد: این اقدام زمینه فروپاشی نظام استبدادی بحرین را تشدید می کند.
این عالم برجسته اهل سنت این گونه اقدامات نابخردانه را به جهت در خطر دیدن منافع این کشور ها دانست و گفت: این رژیم ها برای حفظ منافع خود و اربابانشان دست به این گونه اقدامات مستبدانه می زنند.
مولوی سلامی با بیان اینکه تنها رژیم های مستبد دست به این حرکات ابلهانه می زنند، افزود: در نگاه انسان های عاقل و موازین شرعی و دموکراسی و قوانین بین المللی این اقدام به هیچ صورت مورد تایید نیست.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی این گونه اقدامات تحریک آمیز است، تصریح کرد: این واکنش سردار سلیمانی هشداری برای آمریکا و متحدان منطقه ای آن نیز است.
بیانیه هشدار آمیز سردار سلیمانی هشداری به حق و اسلامی است
مولوی عبدالله حسن زهی امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در گفت و گو با اوشیدا عنوان کرد: هشدار سردار قاسم سلیمانی هشداری به حق و در راستای قوانین و موازین اسلام بوده به طوری که وقتی نصایح به حق پیامبر اسلام تاثیری بر روی معاندین نداشت ایشان از هشدار و تهدید علیه آنان استفاده می کرد.
وی با بیان اینکه لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم نشان از اوج درماندگی حکومت بحرین دارد، ادامه داد: لغو تابعیت شهروند حقیقی یک کشور برای نخستین بار در بحرین اتفاق افتاده است و این اقدام بسیار ناشایست و ننگین می باشد.
مولوی حسن زهی افزود: لغو تابعیت یک فرد دانا، فرهیخته و مجاهد در راه خدا که حرف نادرستی بیان نکرده و اقدامی علیه تمامیت ارضی بحرین انجام نداده بسیار ظالمانه و ننگین است.
وی ابراز داشت: حکومت جابر بحرین با پرونده سنگین خود در مسایل حقوق بشری از قبیل به خاک و خون کشیدن جوانان بحرینی تنها به دلیل بیان حرف حق و سایر اقدامات خلاف انسانیت خود نشان داده که دموکراسی در آن کشور هیچ جایگاهی ندارد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون ادامه داد: بحرین اولین کشوری است که تابعیت شهروند خود را نقض می کند چرا که به بدبختی و بیچارگی مطلق رسیده در حالی که هیتلر با آن پرونده سنگین هم چنین عملی را انجام نداده است.
لغو تابعیت شیخ قاسم در سایه حمایت های سعودی های صورت گرفته است
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در گفت و گو با تفتان ما با بیان اینکه سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم؛ رژیم آل خلیفه را به نابودی نزدیک کرد و این اقدام دولت بحرین نقض میثاق حقوق سازمان ملل است، گفت: هشدار سردار سلیمانی به آل خلیفه یک هشدار جدی است که باید حکام بحرین اگر عقل سیاسی و منطق داشته باشند این هشدار را جدی بگیرند.
وی در خصوص سلب تابعیت از رهبر مذهبی بحرین توسط رژیم ستمگر این کشور، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: دولت ستمگر بحرین در سایه حمایت های آل سعود و آمریکایی ها این اقدام ضد حقوق بشری را انجام داده و حقوق ملت بحرین را در مقابل دیدگان جهانیان سلب میکند.
اهل سنت، توهین رژیم جبار آل خلیفه را محکوم می کنند
مولوی شهنوازی با محکوم کردن این اقدام، تصریح کرد: تخریب حسینیه ها و مساجد توسط رژیم آل خلیفه خشم و نفرت مردم را برانگیخته کرده و با این وجود مجامع اسلامی باید نسبت به این ظلم سکوت خود را شکسته و به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کنند و پاسخ دندان شکنی به این اقدام بدهند.
وی با بیان اینکه رژیم آل خلیفه به روزهای آخر عمر خود نزدیک شده است، گفت: تعرض ها و اقدامات ضد بشری آل خلیفه به حد نهایت و فاجعه رسیده و این رژیم غاصب و ظالم دولتی مستبد و دیکتاتور است و حاضر به حضور مردم در تصمیم گیری های کشور بحرین نیست.
هشدار قاطع سردار قاسم سلیمانی نابودی کامل رژیم آل خلیفه را به دنبال دارد
مولوی شهنوازی اذعان کرد: رژیم آل خلیفه باید احترام و تابعیت شیخ قاسم را به وی برگرداند و در این خصوص عجله کند چرا که در غیر اینصورت به طور قطع انتفاضه بحرین و نابودی این رژیم ستمگر شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه رژیم ستمگر و ظالم آل خلیفه سالهای زیادی اقدام به این حملات وحشیانه میکند، اظهار کرد: مردم بحرین با اراده و مقاومت بسیار قوی خود مقابل این جنایات و خیانت ها ایستادگی میکنند و این جنایات آل خلیفه نشان از درماندگی آنها در مقابل مردم را نشان می دهد.
سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم ماهیت ضد بشری رژیم آل خلیفه را عیان کرد
مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه اهل سنت سرباز با حمایت از بیانیه قاطعانه سردار قاسم سلیمانی گفت: رژیم آل خلیفه در چندین سال گذشته و در مقابل انقلاب و خواسته بر حق مردم مظلوم بحرین جنایات زیادی را انجام داده و حتی برای این اقدامات ضد بشری از مزدوران دیگر نیز کشور استفاده کرده است.
وی با تاکید بر این مطلب که سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم موجب آشکار شدن ماهیت ضد بشری رژیم آل خلیفه است، بیان کرد: همانگونه که سرلشگر سلیمانی عنوان کردند، آسیب رساندن به این عالم بزرگ از خطوط قرمز جهان اسلام است و آنان به خوبی میدانند که عبور از این خط قرمز میتواند آتش خشم مسلمین را متوجه رژیم حاکم بر بحرین کند.
رسولی زاده با بیان اینکه شیخ قاسم نماینده مردم بحرین و یکی از علمای بزرگ اسلام است، افزود: این روحانی سپید موی بحرینی از محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم برخوردار است و بر اساس معیارهای دینی، اخلاقی و انسانی نباید هیچ بی احترامی به ایشان شود.
آسیب به شیخ قاسم از خطوط قرمز جهان اسلام است
وی تصریح کرد: این اقدام مذبوحانه و از سر استیصال رژیم آل‌خلیفه، نشان از روزهای پایانی این حکومت غیر اسلامی دارد که با حمایت مستقیم عربستان صورت گرفته است.
این مدرس حوزه علمیه اهل سنت سرباز در پایان با تاکید بر این مطلب که بیانیه سردار سلیمانی هشداری قاطع برای رژیم آل خلیفه بود، اظهار داشت: لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم نه تنها کمکی به حاکمان بحرینی نمی کند بلکه آتش زیر خاکسترِ شش ساله انقلاب مردم بحرین را بار دیگر شعله‌ور کرده و موجب می شود تا زوال آل خلیفه با سرعت بیشتری روبه رو شود.
واکنش قاطع سردار سلیمانی به حکام مستبد آل خلیفه منطبق بر نظر اهل سنت بود
مولوی عبدالرحمن عارفی امام جمعه اهل سنت نگور ضمن محکوم کردن این اقدام آل خلیفه گفت: مواضع بجا مسئولین جمهوری اسلامی از جمله سردار سلیمانی نسبت به بحران های بحرین بجا و مطابق نظر اهل سنت و عقل سلیم می باشد.
وی با بیان اینکه آل خلیفه انجمن خیریه زکات بحرین را تعطیل کرده و اجازه پرداخت خمس و زکات به شیعیان نمی دهد، مولوی عارفی با بیان اینکه بحرین به دنبال گسترش فرقه گرایی در جهان است، ادامه داد: این اقدامات تجاوز آشکار به حقوق شیعیان بحرین و برخلاف نفس قران است و کسی که مانع زکات و خمس شود ،در دین مبین اسلام مرتد است.
آل خلیفه تاوان سنگینی برای این اقدام نابخردانه می دهد
مولوی ملازهی امام جمعه اهل سنت شهر هیدوچ ،در گفت و گو با سیب و سوران با بیان اینکه اسلام دین اجبار و خشونت نیست دین مهربانی است و ظلم جزایی جز نابود ندار، گفت:. ایران در کنار تمامی ملت های مظلوم مسلمان جهان قاطعانه ایستاده است و بیانیه ی سردار سلیمانی هشداری قاطع برای رژیم بحرین می باشد.
وی افزود: حکام مستبد آل خلیفه با لغو تابعیت شیخ قاسم خشم مردمی را برانگیخت و خود را به پایان راه حکومت ظالمانه نزدیک تر کرد.
مولوی ملازهی ادامه داد: فشار و ظلم باعث به حرکت در آمدن جنبش مردمی می شود، همان طور که بسیاری از مردم جهان از انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به آزادی الگو گرفتند و می گیرند.
وی با اشاره به اینکه سکوت سازمان ملل و کشور های غربی خود دلیلی برای حمایت و دامن زدن به این موضوع است تا اتحاد مسلمانان را از بین ببرند و بتوانند به راحتی به مقاصد خود در منطقه دست یابند گفت: حقوق بشر در این کشور ها در حد یک شعار برای سر پوشاندن به کارهای مستکبرانه آنها است است تا ظلم را با حرف های پوشالی و سیاسی به مشروعیت برسانند.
امام جمعه هیدوچ با بیان اینکه حکومت مستبد آل خلیفه به زودی تاوان سنگینی خواهد داد ادامه داد: مردم توهین به علمای بزرگ خود را تحمل نمی کنند و برای از بین بردن این زور از جان خود نیز مایه می گذارند.
مولوی ملازهی در پایان گفت: رژیم بحرین با احساس ناتوانی در مقابل شیخ قاسم به فکر حذف وی از کشور بحرین است زیرا از قدرت سخن این عالم مذهبی برای بیداری مردم در مقابل ظلم و ستم خود می ترسد. 
هشدار فرمانده سپاه پاسداران بر حکام بحرین اقدامی قاطع در برابر زیاده خواهی های آل خلیفه است
مولوی عبدالمجید دیناری امام جمعه بمپور در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: هشدار فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قاطعیت برخورد با رژیم آل خلیفه را در بر خواهد داشت.
وی با محکوم کردن اقدام حکام بحرین در سلب تابعیت از رهبر مذهبی این کشور افزود: هشدار مقتدارنه سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در برابر حکام آل خلیفه اقدامی بجا و کارساز است.
مولوی دیناری تصریح کرد: بحرین و هیچ کشور دیگری حق تعرض به حقوق افراد را نداشته و به طور قطع باید پاسخگوی این اقدام نسنجیده خود را بدهد.
امام جمعه اهل سنت بمپور ادامه داد: انتظار می رفت در ماه مبارک رمضان حرمت ها توسط این کشور مسلمان رعایت شود اما متاسفانه چیزی بر خلاف ارزش های اسلامی را از این کشور می شنویم.
اقدام مستبدانه آل خلیفه نشان از ناتوانی آن ها در مقابل سخن علما دارد
مولوی نصرت الله فضل اللهی امام جمعه اهل سنت دلگان ضمن محکوم کردن این اقدام حکام سرسپرده رژیم بحرین اظهار کرد: این اقدام رژیم از سر درماندگی و ناتوانی آنها در مقابل قلم و سخن علما بوده است.
وی با اشاره به هشدار سردار سلیمانی به حکام بحرین بیان کرد: این واکنش فرمانده سپاه قدس هشداری قاطع به رژیم ظالم آل خلیفه و تمامی سرسپرده گان دنیای استکبار است.
لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم نقض حقوق بشر است
امام جمعه اهل سنت شهرستان دلگان با اشاره به اینکه هیچ دولت و رژِمی تحت هیچ شرایطی تابعیت اشخاص و مردم ان کشور را سلب کند افزود:‌ این ظلم بزرگی برای افرادی است که با تابعیت ان کشور و در ان سرزمین زندگی می کنند.
مولوی نصرت الله فضل اللهی با بیان اینکه این حکومت های ظالم همواره نقص کننده حقوق بشر بوده اند تصریح کرد:‌ نمونه ای از این نقض حقوق بشر همین برخورد غیر انسانی و غیر اسلامی با علما و رهبران دینی و همچنین برخورد با اعتراض کننده گان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: قطعا در پشت چنین اقداماتی دست استکبار جهانی و کشورهای همچون عربستان صعودی و اسراییل غاصب است.
اقدامات آل خلیفه نشان از عجز رژیم بحرین در مواجه با کلام حق است
مولوی محمد رفیع کریمی از علماء اهل سنت چابهار ضمن تایید مواضع قاطعانه سردار سلیمانی درباره حکام مستبد آل خلیفه، اقدامات حاکمان سرسپرده بحرین را مسبب هرگونه تنش در این کشور دانست.
وی پیرامون اقدام ناشایست رژیم آل خلیفه مبنی بر سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم بحرینی اظهار داشت: این دسته اقدامات حاکی از عجز رژیم بحرین در مواجه با کلام حق است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: رژیمی که حاکمیت خود را مدیون دیگران است و خود توان پاسخگویی به مردم خود را ندارد چگونه می تواند ادعا کند که تابعیت افراد و اشخاص را سلب یا اعطاء نماید.
مولوی کریمی با اشاره به این نکته که فقدان توان حاکمیتی و کنترل و مدیریت بحران به علاوه ترس از پیشرفت کلمه حق و مسالمت آمیز مردم بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم نقش بسزایی داشته است.
مواضع قاطعانه سردار سلیمانی چراغ بیداری اسلامی در منطقه را روشن می کند
مولوی درباخ امام جمعه اهل سنت زهک بیداری اسلامی را ریشه در صدور بیانیه از سوی سردار سلیمانی و حمایت های علما و مردم دانست و گفت: تبیین جایگاه حکومت اسلامی بر همگان آشکار است و لازمه ی پایداری نظام اسلامی جلوگیری از تفرقه است.
وی به اقدام اخیر رژیم مستکبر آل خلیفه اشاره کرد و گفت:این اقدام یک پیام را در سراسر دنیا به همگان رساند؛پیامی که دلیل محکمی بر ادعاهای کذب رژیم آل خلیفه دارد،چرا که حکومت اسلامی بر پایه ی اندیشه های دینی بنا شده و حال رژیم آل خلیفه با تغییر مواضع خود به همه ی ارزش های اسلام بی احترامی کرده است.
امام جمعه اهل سنت زهک هوشیاری علمای شیعه و سنی را مثال زدنی دانست و افزود: اراده ی مذهبی خلل ناپذیر شیعه و سنی،ما را گام به گام به سمت هدفمان که رشد و بقای اسلام است نزدیک می کند.
وی گفت:رژیم آل خلیفه ریشه اختلاف و تبعیض را محکم می کند و این امر تهدید جدی برای آنها به حساب می آید.
مولوی درباخ بیان کرد: رفتار ناشایست آل خلیفه در این اقدام از سوی حکومت های اسلامی محکوم می شود و در نتیجه این رژیم فرهنگ اسلام خواهی را نادیده گرفته است.
وی در پایان گفت: حکومت هایی چون رژیم آل خلیفه که در ظاهر ادعای آزادی اسلامی و آزادی حقوق بشر می کنند اما در باطن خلاف آن عمل می کنند هرگز شناخت و نسبتی با اسلام ندارند.
اقدمات مستبدانه آل خلیفه از نظر علمای اهل سنت محکوم است
مولوی اسماعیل رئیسی امام جمعه موقت شهرستان جالق در گفت و گو با خبرنگار شستون با اشاره به اینکه پیام سردار سلیمانی پیامی قاطع برای غرب و استکبار تزلزل ایجاد می کند، بیان داشت: اگر به این دسیسه ها ادامه دهید روز سرنگونی شما فرا خواهد رسید.
وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر از نابودی رژیم خود می ترسند، گفت: روحانیون شیعه و سنی بازوی توانمندی برای یک حکومت هستند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص علمای دینی در جامعه اظهار داشت: علمای دینی تعیین کننده شایستگی و حاکمیت یک فرد بر جامعه هستند ومدعیان حقوق بشر از این امر بسیار می ترسند.
مولوی رئیسی مدرس حوزه علمیه جالق با اشاره به اینکه این اقدام خلاف آل خلیفه از نظر علما محکوم است،تصریح کرد:بحرین مدت هاست که در مقابل مردم ایستادگی می کند و انتظار مردم از حکومت بحرین،حمایت است.
مولوی رئیسی در پایان با بیان اینکه این اقدامات آل خلیفه از نظر جامعه و علمای اهل سنت محکوم است ،اظهار داشت: لغو تابعیت از شیخ قاسم را محکوم می کنیم و این اقدامات هیچ جایگاه برای ما ندارد.
مواضع سردار سلیمانی هشداری قاطع به تمام دولت های عربی سرسپرده آمریکاست
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور ضمن محکومیت لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی توسط رژیم آل خلیفه، این اقدام مذبوحانه آل خلیفه ناشی از سرسپردگی و اطاعت این رژیم از اربابان آمریکایی اش دانست و خاطرنشان کرد: بیانیه سردار سلیمانی هشداری قاطع به تمام دولت های عربی سرسپرده آمریکاست که ایران توان مقابله با چنین اقدامات نامشروعی را دارد چراکه ایران همواره حامی مظلومان است و در مقابل چنین اقداماتی واکنش نشان خواهد داد.
وی افزود: این اقدام خلاف و غیرانسانی رژیم آل خلیفه باعث جریحه دارشدن احساسات مردم بحرین و از هم پاشیدن رژیم ال خلیفه خواهد شد و عواقب سختی برای آل خلیفه به دنبال خواهد داشت.
مولوی ریگیان پور با بیان اینکه این حرکت منافی حقوق بشر و به تبعیت از آمریکا صورت گرفته است، تاکید کرد: اکثردولت های عربی گوش به فرمان دولت آمریکا هستند و آل خلیفه با حمایت و پشتیبانی دولت آمریکا این اقدام را انجام داد تا آتش تفرقه را در میان شیعه و سنی شعله ور سازد.
بیانیه سرلشگر سلیمانی خطاب به حکام آل خلیفه قاطع و به موقع بود
مولوی عارفی از علمای برجسته چابهار در گفت و گو با چهاربهاران نیز در واکنش به این اقدام مستبدانه دولت بحرین در لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه بیانیه سرلشگر سلیمانی خطاب به آل خلیفه به موقع بود ،گفت: هر شهروندی حق و حقوقی دارد و می تواند در هرجای کشورخود تردد و سکونت دارد و چه برسد که عالم دینی باشد.
وی ادامه داد: این اقدام مستبدانه رژیم مستبدانه بحرین در لغو تابعیت شیخ قاسم را ما علمای اهل سنت و ملت اهل سنت محکوم می کنیم.
مولوی عارفی ادامه داد: این گونه احکام باعث فروپاشی حکومت خودکامه بحرین خواهد شد.
سپاه قدس و یا سردار سلیمانی، سپاه روح و روان کشور است امام فرمود سپاه نبود کشور نبود سپاه چه برای کشور چه برای امت اسلام از هرلحاظ و در هر زمینه ای می تواند جواب خلیفه ها را جوابی دندان شکن بدهد.
مولوی درتکیده نیز در این خصوص گفت: لغو تابعیت شیخ قاسم از علمای بزرگ بحرین توسط حکومت آل خلیفه ، خلاف قوانین بین المللی بوده و به شدت محکوم است.
این عالم اهل سنت ادامه داد: بیانیه سردار سلیمانی نیز هشداری قاطع، شدید و به موقع برای دولت سرسپرده بحرین بود.
وی با بیان اینکه این عمل آل خلیفه نشان از ضعف حکومت آنان داشته و بیان گر عدم تدبیر و استقلال حاکمیت آنان می باشد بیان کرد: آل خلیفه باید بداند که این عمل آنان که مخالف قوانین ملی و بین المللی می باشد موجبات نابودی آنان را فراهم می کند و باعث فروپاشی حکومت آنان خواهد شد.
مولوی درتکیده افزود: ما شاهدیم که حکومت هایی که خود را سمبل آزادی حقوق بشر می دانند و دیگران را به نقض آن محکوم می کنند، خود با شخصیت های مذهبی که در هر ادیانی محترم و قابل ارزش هستند، چنین برخوردی می کنند پس واضح است که ادعای آنان دروغین و پوچ است.
بیانیه حاج قاسم سلیمانی هشداری قاطع برای رژیم آل خلیفه است
مولوی حسین بر در خصوص لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم بیانیه حاج قاسم سلیمانی را هشداری قاطع برای رژیم آل خلیفه دانست و اظهار داشت: هیچ حکومتی نمیتواند به خاطر منافع شخصی خود تابعیت افراد را لغو کند چون این مهم حق طبیعی افرادی است که در یک مملکت زندگی میکنند و لذا حق اعتراض و دفاع از حقوق شخصی خود را دارند.
وی با بیان اینکه بیانیه حاج قاسم سلیمانی هشداری قاطع برای رژیم آل خلیفه و دنیای استکبار به حساب می آید، گفت: هر شخص و گروهی که اقدامی ناخوشایند انجام دهد باید در انتظار حرکت و عکس العملی از طرف مقابل باشد.
وی ضمن محکوم کردن اقدامات آل خلیفه بیان داشت: اقداماتی که رژیم آل خلیفه انجام می دهد در جهت منابع استکبار جهانی و غرب است و تامین کننده اهداف آنهاست.
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش ادامه داد: لغو تابعیت این روحانی خلاف قوانین بین المللی و عرف جوامع بشری به حساب می آید.
وی با اشاره به اینکه افراد می توانند از حقوق مردم خود دفاع کنند، اظهار داشت: دشمنان باید بدانند که مردم آگاه و بیدار هستند و در مقابل اقدامات مستبدانه آنها سکوت نخواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار