کد خبر: ۲۴۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 17 June 2016
جهانبخش جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از تکمیل شهرک پتروشیمی مکران حدود 26 میلیون تن محصول تولید که حدود 22 میلیون تن آن صادر و بقیه به عنوان خوراک برای مجتمع ‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی در نظر گرفته شده و یا وارد بازارهای کشور می شود. 
وی افزود: اجرای طرحهای پتروشیمی در چابهار به عنوان قطب سوم پتروشیمی کشور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور است.
مدیرسایت پتروشیمی توسعه نگین مکران چابهار بیان کرد: این شهرک با 30 واحد پایین دستی شامل طرح ‌های اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، انواع پلی اتیلن، آروماتیک، MEG، MTP و کریستال ملامین در زمینی به گستره هزار و 200 هکتار در این شهرستان در حال اجراست.
جعفری با بیان اینکه شهرک پتروشیمی مکران در یک دوره 10 ساله تکمیل و به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری در این طرح ملی 15 میلیارد دلار است.
وی ادامه داد: 17 هزار شغل در زمان بهره برداری کامل به صورت مستقیم و 50 هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود که با احتساب سکونت و استقرار خانواده های آنان جمعیت 200 هزار نفری از نظر اجتماعی را شامل می شود.
وی بیان کرد: چابهار یکی از بهترین مکان های سرمایه گذاری در ایران است و به همین منظور شهرک پتروشیمی به عنوان قطب سوم این صنعت، در منطقه آزاد چابهار در حال اجراست.
وی گفت: زمینی به گستره 40 هکتار برای احداث مخازن و پایانه های اختصاصی پتروشیمی به منظور صادرات در بندر شهید بهشتی چابهار در نظر گرفته شده است.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت و حدود 250 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبا و اقیانوسی چابهار در قلب منطقه مکرانِ بلوچستان با حدود 500 کیلومتر ساحل از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الله داد میرمرادزهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
بیکاری باعث فساد امروزی در استان شده است
ان شالله با کلید خوردن تولیدات این پتروشیمی،روندنزولی بیکاری هویدا گرددو مفاسد کم بشود،آمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار