متخصصان در بررسی‌های آزمایشگاهی به دارویی دست پیدا کردند که می‌تواند در درمان بیماران جوان مبتلا به "لنفوم هاجکین" امیدبخش باشد.
کد خبر: ۲۴۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 14 June 2016
داروی ایمنی درمانی "نیوولوماب" در بررسی‌های آزمایشگاهی توانسته میزان تومورها را در دو سوم بیماران مبتلا به لنفوم هاجکین، که نوع شدید سرطان خون است کاهش دهد.

دکتر "گراهام کولینز" از دانشگاه آکسفورد و یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی گفت: هر سال در انگلیس حدود ۲۰۰۰ فرد مبتلا به لنفوم هاجکین شناسایی می‌شود و بسیاری از آنان در دهه ۲۰ یا ۳۰ سالگی عمر خود فوت می‌کنند.

به گفته پزشکان در صورتی که سرطان در بیمار به رغم درمان‌های موجود پیشرفت کند اغلب امکان کمتری وجود دارد تا بتوان کاری کرد. اما به تازگی داروی نیوولوماب، روزنه‌ای را در درمان این بیماری ایجاد کرده است. همچنین این امید را بوجود آورده که بیماران بتوانند طول عمر بیشتری داشته باشند.

به علاوه اثرات این دارو در مقابل ملانوم، جدی‌ترین نوع سرطان پوست و یک نوع از سرطان ریه نیز تایید شده است.

در این بررسی هدف آن بود که مشخص شود چگونه این دارو می‌تواند در بیماران مبتلا به این سرطان که درمان‌های دیگر در آنان موثر نبوده، کاربرد داشته باشد. متخصصان انگلیسی برای این منظور به بررسی روی ۸۰ بیمار ۱۸ تا ۷۲ ساله پرداختند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، لنفوم هاجکین در سیستم لنفاوی بدن پیشرفت کرده و بر سلول‌های خونی سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار