کد خبر: ۲۴۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 11 June 2016
رئیس اداره فرهنگی، سرمایه اجتماعی و سبک زندگی وزارت کشور، گفت: طرح ساماندهی متکدیان ساری طرح برتر کشور شد.

به گزارش تابناک مازندران، حسین کوچکیان ‌فرد در بازدید از طرح سامانده متکدیان در ساری با بیان اینکه اجرای ساماندهی و جمع آوری متکدیان در شهرستان ساری کارشناسی و برتر از نقاط دیگر کشور انجام می شود، اظهار کرد: با بررسی هایی که انجام شده، این طرح به عنوان الگو به استان های دیگر کشور معرفی می‌شود.

وی با تشکر از مسئولان شهری و فرمانداری ساری که از این طرح حمایت می‌کنند، تصریح کرد: تلاش می کنیم برای اجرای موفقیت آمیز این روش های به کارگیری شده در ساری، مسئولان استان های دیگر برای آموزش و بازدید را به ساری اعزام کنیم.

مهدی عرب مدیر مرکز ساماندهي متكديان شهرستان ساري نیز در این بازدید با اشاره به اینکه تکدی گری به عنوان یک پدیده ناشایست و مخرب و با انواع متدها و روش ها در سطح جوامع مختلف همواره وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این معضل در بعضی از جوامع به صورت یک فرهنگ درآمده است و از آنجا که دارای ابعاد پیچیده ای است ، کنترل، محدود کردن و در وضعیت مناسب از بین بردن آن متدها و روش های پیچیده مدیریت شهری و روانشناختی اجتماعی را نیازمند است.

وی از گسترش تکدی گری در گروه‌های سنی ابراز نگرانی کرد و گفت: به دلیل وجود این گروه‌های سنی، وضعیت پیچیدگی روش های کنترل و محدود کردن آن به طور کامل مشخص است.

مدیر مرکز ساماندهي متكديان شهرستان ساري تصریح کرد: متکدیان جمع‌آوری شده شامل متکدیان بومی، غیربومی، معتاد، بزرگسال فاقد سرپرست، کودکان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست هستند.

عرب با بیان اینکه متکدیانی که برای سومین‌بار و یا بیشتر جمع‌آوری شده‌اند برای بررسی پرونده به مراجع قضایی ارجاع می‌شوند، تصریح‌ کرد: برای بررسی وضعیت تمام متکدیان سالمند، معتاد و غیره با بهزیستی مکاتبه می‌شود و در صورتی که والدین از کودکان برای تکدی‌گری سواستفاده کنند به عنوان کودک بدسرپرست شناسایی می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار