کد خبر: ۲۴۳۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 11 June 2016

معین الدین سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم روزه دار روستای کمب در 2 کیلومتری شهر چابهار با گذشت بیش از 20 سال همچنان با مشکلات و کمبود امکانات رفاهی رنج می برند.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر از اهالی روستای کمب هزینه انشعاب برق خود را واریز کردند، گفت: اقدامات برقرسانی به دلایل نامعلومی در این روستا متوقف شده است.
وی افزود: مردم روستای کمب در ماه مبارک رمضان آب سرد ندارند و کودکان آنها در گرما و شرجی هوا روزگار سختی را سپری می کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: مردم روستای کمب تنها مطالبه بحق آنان برقرسانی و ارائه امکانات اولیه زندگی نظیر فضای آموزشی، مراکز بهداشتی و درمانی، آب و اجرای طرح هادی است.
سعیدی اظهار امیدواری کرد مسئولان دولت تدبیر و امید در آینده ای نزدیک مسائل و مشکلات آنان را پیگیری و مرتفع کنند تا حداقل مالکیت اراضی سکونتی آنان مشخص شود و فرزندان آنان در آینده با مشکل مواجه نشوند.
بخشدار مرکزی چابهار نیز گفت: روستای پرجمعیت کمب دارای کد، شورای اسلامی و دهیاری است که به دلیل نزدیکی با شهر چابهار جمعیت غیرمجاز آن روز به روز در حال افزایش است.
عبدالطیف شیخ زاده اظهار داشت: بسیاری از مردم روستاهای منطقه دشتیاری و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان به دلیل خشکسالی، قهر طبیعت و بیکاری با هدف رونق کسب و کار و اشتغال به چابهار عزیمت کرده و در حاشیه روستای کمب سکونت دارند.
وی خاطرنشان کرد: بارها قشرهای مختلف مردم روستای کمب به بخشداری مرکزی، فرمانداری چابهار، استانداری سیستان وبلوچستان، وزارت کشور و دیگر سازمان های اداری برای پیگیری مشکلات برق، آب، تعیین تکلیف اراضی سکونتی، فقدان مدرسه و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند ولی تاکنون بعد از گذشت بیش از 20 سال به نتیجه مطلوب نرسیدند.
رئیس اداره برق چابهار نیز گفت: قسمتی از مردم روستای کمب در این شهرستان برق دارند و در قسمت دیگر نیز وضعیت مالکیت اراضی مشخص نیست که پیگیرهای لازم در حال انجام است تا مشکلات آنان مرتفع شود.
امیدرضا مشهدی اظهار داشت: بخشداری مرکزی، مسئولان ذیربط و اهالی روستای کمب ابتدا مالکیت اراضی را مشخص کنند تا در اسرع وقت مشکلات برق آنان حل شود.
وی افزود: واحدهای مسکونی که بصورت قانونی برقرسانی شدند چندین واحد دیگر از این انشعابات بصورت غیر مجاز کابل وصل کردند که علت بسیاری از نوسانات، خاموشی ها و افت ولتاژ برق از اینگونه انشعاب های غیرمجاز است.
وی ادامه داد: اداره برق پس از حل مشکلات مالکیت اراضی سکونتی آمادگی کامل برای برقرسانی به روستای کمب را دارد و هیچگونه محدودیت اعتباری در این خصوص وجود ندارد.
شهرستان چابهار از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار در مَکُّرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار