کد خبر: ۲۴۲۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 08 June 2016

مصطفی احمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل پایگاه سلامت، مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری، مرکز تسهیلات زایمانی، ساختمان مرکز آموزش بهورزی، پانسیون پزشکی در مراکز بهداشتی روستایی، پایگاه اورژانس 115 و بین جاده ای، آزمایشگاه و ساختمان مرکز بهداشت است.
وی افزود: 6 پایگاه سلامت هر کدام با 150 مترمربع زیربنا و دو میلیارد ریال اعتبار، پنج آزمایشگاه در روستاهای عورکی، باهوکلات، پیرسهراب، عرب زهی و تیس، 11 پانسیون پزشکی و پنج پایگاه اورژانس 115 شهری و بین جاده ای از جمله طرح های مصوب سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به چابهار است.
رئیس مرکز بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: عملیات ساخت سه مرکز بهداشتی درمانی هر کدام با اعتبار هشت میلیارد ریال و پنج مرکز بهداشتی درمانی روستایی در کمب، رمین، دمپگ، بلوچی و بنارو هر کدام با 2 میلیارد ریال اعتبار و هزار و 50 مترمربع زیربنا از بهمن سال گذشته آغاز شده است.
دکتر احمدی خاطرنشان کرد: ساختمان مرکز بهداشت با هزار مترمربع زیربنا و 20 میلیارد ریال اعتبار و ساختمان مرکز آموزش بهورزی با هزار مترمربع زیر بنا در حال ساخت است.
وی افزود: تمامی طرح های بهداشتی سفر وزیر بهداشت به چابهار تا پایان سالجاری تکمیل و بهره برداری می شود.
وی گفت: براساس آخرین آمار شبکه بهداشت و درمان مجموع جمعیت چابهار تا پایان سال گذشته (1394) 253 هزار و 229 نفر با حدود 550 روستا و آبادای دارای سکنه است.
رئیس مرکز بهداشت ودرمان چابهار افزود: این شهرستان دارای پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری و 12 مرکز بهداشتی درمانی روستایی است و از 83 خانه بهداشت مصوب 69 خانه بهداشت آن فعال است.
احمدی تکمیل چارت خانه های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و احداث بیمارستان 540 تختخوابی در چابهار را خواستار شد و افزود: با اقدامات دولت تدبیروامید شاخص های بهداشتی در حال رشد است.
شهرستان چابهار از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار در مَکُّرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار