کد خبر: ۲۴۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 08 June 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج از آغاز اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کارگروه ساماندهی متکدیان در این شهرستان با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه و به ریاست فرماندار کرج برگزار شد.در بخشی از این جلسه محمدتقی ایرانی طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه پدیده منفور و زشت تکدی‌گری در کلانشهرها ازجمله شهرستان کرج به یک معضل جدی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی همواره در امور خیر و انسان‌دوستانه و دستگیری از نیازمندان پیش‌قدم بوده و روحیه پاک و خیرخواهانه‌ای دارند، اما عده‌ای با ظاهرسازی و فریب مردم، می‌خواهند از این روحیه خیرخواهانه و انسان‌دوستانه سوء‌استفاده کنند.

معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در تلاش برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان است، گفت: این رویکرد اصلی نباید عاملی برای فریب مردم شود و به طور قطع دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با پدیده منفی و معضل تکدی‌گیری که چهره‌ شهرها را آلوده کرده، برخورد جدی داشته باشند.

ایرانی در ادامه از آغاز اجرای طرحی با هدف جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از خیابان‌های شهرستان کرج خبر داد و گفت:‌ برای اجرای موفق این طرح، باید مردم همکاری لازم را با دستگاه‌های متولی امر از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، بهزیستی و کمیته امداد داشته باشند.

وی بیان داشت: بر اساس این طرح، متکدیان پس از جمع‌آوری از سطح خیابان‌ها، در مرکزی که با هدف نگهداری موقت آسیب‌دیدگان اجتماعی راه‌اندازی شده، نگهداری و غربال‌گری خواهند شد.

فرماندار کرج افزود: پس از غربال‌گری‌ این افراد، متکدیان ایرانی و غیر ایرانی شناسایی و متکدیان غیرایرانی به امور اتباع برای بازگرداندن به کشورهای مبدأ تحویل داده خواهند شد.

ایرانی ادامه داد: متکدیان ایرانی نیز شناسایی و ساماندهی می‌شوند و در صورت داشتن اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت کودکان کار و کودکان خیابانی نیز گفت: کودکان اتباع بیگانه به امور اتباع تحویل داده می‌شوند، اما در مورد کودکان ایرانی آنها پس از شناسایی خانواده اگر گرفتار معضلات و آسیب‌هایی چون بدسرپرستی هستند برای حمایت در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار خواهند گرفت.

فرماندار کرج اظهار داشت: تمام این طرح‌ها و تلاش‌ها به صورت موقت بوده و اثری مسکن‌وار دارد، لذا برای رفع مشکلات به صورت ریشه‌ای باید باندهای تبهکاری که اقدام به ساماندهی متکدیان و کودکان کار می‌کنند، شناسایی و با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار