فرماندار کرج
فرماندار کرج اظهار داشت: تمام این طرح‌ها و تلاش‌ها به صورت موقت بوده و اثری مسکن‌وار دارد، لذا برای رفع مشکلات به صورت ریشه‌ای باید باندهای تبهکاری که اقدام به ساماندهی متکدیان و کودکان کار می‌کنند، شناسایی و با آنها برخورد جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۲۴۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 07 June 2016
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج از آغاز اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان در این شهرستان خبر داد.
کارگروه ساماندهی متکدیان در این شهرستان با حضور دستگاه‌های عضو کارگروه و به ریاست فرماندار کرج برگزار شد.در بخشی از این جلسه محمدتقی ایرانی طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه پدیده منفور و زشت تکدی‌گری در کلانشهرها ازجمله شهرستان کرج به یک معضل جدی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی همواره در امور خیر و انسان‌دوستانه و دستگیری از نیازمندان پیش‌قدم بوده و روحیه پاک و خیرخواهانه‌ای دارند، اما عده‌ای با ظاهرسازی و فریب مردم، می‌خواهند از این روحیه خیرخواهانه و انسان‌دوستانه سوء‌استفاده کنند.
معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در تلاش برای رفع مشکلات نیازمندان و محرومان است، گفت: این رویکرد اصلی نباید عاملی برای فریب مردم شود و به طور قطع دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با پدیده منفی و معضل تکدی‌گیری که چهره‌ شهرها را آلوده کرده، برخورد جدی داشته باشند.
ایرانی در ادامه از آغاز اجرای طرحی با هدف جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان از خیابان‌های شهرستان کرج خبر داد و گفت:‌ برای اجرای موفق این طرح، باید مردم همکاری لازم را با دستگاه‌های متولی امر از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، بهزیستی و کمیته امداد داشته باشند.
وی بیان داشت: بر اساس این طرح، متکدیان پس از جمع‌آوری از سطح خیابان‌ها، در مرکزی که با هدف نگهداری موقت آسیب‌دیدگان اجتماعی راه‌اندازی شده، نگهداری و غربال‌گری خواهند شد.
فرماندار کرج افزود: پس از غربال‌گری‌ این افراد، متکدیان ایرانی و غیر ایرانی شناسایی و متکدیان غیرایرانی به امور اتباع برای بازگرداندن به کشورهای مبدأ تحویل داده خواهند شد.
ایرانی ادامه داد: متکدیان ایرانی نیز شناسایی و ساماندهی می‌شوند و در صورت داشتن اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل خواهند شد.
وی با اشاره به وضعیت کودکان کار و کودکان خیابانی نیز گفت: کودکان اتباع بیگانه به امور اتباع تحویل داده می‌شوند، اما در مورد کودکان ایرانی آنها پس از شناسایی خانواده اگر گرفتار معضلات و آسیب‌هایی چون بدسرپرستی هستند برای حمایت در اختیار بهزیستی و کمیته امداد قرار خواهند گرفت.
فرماندار کرج اظهار داشت: تمام این طرح‌ها و تلاش‌ها به صورت موقت بوده و اثری مسکن‌وار دارد، لذا برای رفع مشکلات به صورت ریشه‌ای باید باندهای تبهکاری که اقدام به ساماندهی متکدیان و کودکان کار می‌کنند، شناسایی و با آنها برخورد جدی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار