کد خبر: ۲۴۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷ 07 June 2016
حامدعلی مبارکی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا مجموع صادرات و واردات کالا در اردیبهشت امسال را افزون بر 60 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: وسایط نقلیه موتوری، کالاهای تولیدی و مواد اولیه برای مصارف واحدهای تولیدی از جمله کالاهای صادراتی و وارداتی منطقه آزاد چابهار در اردیبهشت بوده است.
وی افزود: میزان واردات کالا در مقایسه با فروردین امسال بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
این در حالی است که مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: بندر چابهار هزار و 448 کانتینر TEU در 15 ماه گذشته واردات داشته که از این تعداد 284 کانتینر مربوط به سالجاری است.
سیاوش رضوانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی زمینه ها برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی، شیلات و آبزیان از طریق 144کانتینر یخچالی در بندر شهید کلانتری چابهار با اقدامات و سرمایه گذاری های انجام شده از ابتدای سال گذشته فراهم شده است.
وی گفت: سرمایه گذاران می توانند از طریق بندر چابهار کالای خود را به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و حوزه خلیج فارس صادر کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان افزود: بندر چابهار می تواند کالاهای کشورهای افغانستان و آسیای میانه را به دنیا صادر کند.
رضوانی بیان کرد: با توسعه بنادر و زیرساخت های ترانزیت، صادرات و واردات کالا تحولات عظیمی در چابهار شکل خواهد گرفت.
چابهار دارای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری است که هر 2 در مجموع 10 پست اسکله برای پهلوگیری کشتی ها را دارند.
بندر شهید بهشتی چابهار هم اینک 254 هکتار مساحت دارد که با طرح توسعه فاز نخست 202 هکتار دیگر به مساحت آن افزوده می شود.
بندر شهید بهشتی از 16 هکتار مساحت محوطه های بارانداز و 30 هزار مترمربع انبارهای مسقف برخوردار است.
بندر شهید کلانتری چابهار 30 هکتار مساحت، 35 هزار مترمربع محوطه بارانداز، سه هزار مترمربع انبار مسقف و 40 هزار مترمربع محوطه کانتینری دارد.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در مَکُّرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار