کد خبر: ۲۳۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱ 01 June 2016
به گزارش ایرنا محمد رفیع دوشنبه شب در سفر به چابهار و دیدار با مسئولان و مدیران بندر چابهار اظهار داشت: طرح توسعه بندر در این شهرستان پیشرفت خوبی داشته و این جای خوشحالی است که دولت ایران توجه ویژه ای به این منطقه دارد.
وی گفت: توجه و نگاه مسئولان دولت پاکستان و سرمایه گذاران در سالیان اخیر برای توسعه بندر گوادر بیشتر شده است و این می تواند در آینده این منطقه را توسعه دهد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ایالت بلوچستان پاکستان از برگزاری بیستمین کمیسیون مشترک مرزی بین 2 کشور ایران و پاکستان در چابهار اشاره کرد و افزود: براساس تمهیدات و هماهنگی های انجام شده تا 2 ماه آینده این کمیسیون به منظور توسعه روابط با یکدیگر در این شهرستان برگزار خواهد شد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در پنج فاز و با اعتبار 340 میلیون دلار از سال 1386 آغاز شده است.
سیدحسن ابراهیمی اظهار داشت: این طرح هم اینک 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آن سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تا پایان سالجاری تکمیل می شود، خاطر نشان کرد: ما از توسعه بندر گوادر نیز خوشحال هستیم و بعنوان 2 کشور دوست برای هم افزایی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بلوچستان پاکستان در ادامه سفر به چابهار از قابلیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در زمینه تجارت، ترانزیت و گردشگری دیدن می کند و نشست هایی را با مسئولان محلی خواهد داشت.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت و حدود 250 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبا و اقیانوسی چابهار در قلب منطقه مکرانِ بلوچستان با حدود 500 کیلومتر ساحل از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار