کد خبر: ۲۳۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 30 May 2016
غلامحسین بامبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 450 هکتار باغ انبه در شهرستان چابهار وجود دارد که از این میزان 220 هکتار آن را نهال و 230 هکتار آن را درختان بارور تشکیل می دهند.
وی گفت: 300 نفر برای کاشت، داشت و برداشت محصول انبه در شهرستان چابهار مشغول بکار هستند.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار ادامه داد: امسال هفت هزار اصله نهال انبه در بین کشاورزان توزیع شده است که این امر سبب شده تا 40 هکتار به باغات این شهرستان افزوده شود.
بامبری افزود: شهرستان چابهار به دلیل اقلیم و آب و هوای مساعد بیش از 13 هزار و 300 هکتار اراضی قابل کشت زراعی و باغی دارد.
وی ادامه داد: پنج هزار و 510 هکتار این سطح از اراضی را محصولات باغی با تولید سالانه 87 هزار تن است.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: سالانه بیش از 374 تن انواع محصول زراعی و باغی در چابهار برداشت و در داخل و خارج استان عرضه می شود.
بامبری بیان کرد: مهمترین محصولات باغی شهرستان چابهار را می‌ توان به درختان گرمسیری میوه موز، انبه، گواوا، چیکو، کنار پیوندی، تمر هندی، نارگیل و پاپایا اشاره و از محصولات زراعی خارج از فصل مورد کشت در سطح منطقه نیز به کشت محصولات جالیزی خصوصا هندوانه و محصولات سبزی و صیفی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه، غلات و کلزا اشاره کرد.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت و حدود 250 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبا و اقیانوسی چابهار در قلب منطقه مکرانِ بلوچستان با حدود 500 کیلومتر ساحل از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار