جای هنر دستان مردم ایران‌زمین در گالری‌ «به وسعت یک شهر» خالی است، در حالی که مردم با صنایع دستی کشورشان بیگانه هستند، با تماشای آثار هنرمندان مدرن آمریکایی و اروپایی در خیابان‌ها آشنا می‌شوند.
کد خبر: ۲۳۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 24 May 2016
این روزها بنا به تصمیم شورای سیاست‌گذاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر»، مجموعه‌ای از آثار هنری شاخص ایرانی و خارجی که عموما در موزه‌ها نگهداری می‌شوند و جزو بهترین‌ آثار هنری هستند برای اکران در فضای تبلیغات شهری انتخاب شده‌اند، در حالی که در بین آنها هیچکدام از آثار فاخر صنایع دستی ایران دیده نمی‌شود.

بهمن نامورمطلق با ابراز نگرانی درباره عدم کمک شهرداری درباره تبلیغات صنایع دستی در سطح شهر تهران به مناسبت هفته صنایع‌دستی می‌گوید: ما از شهرداری درخواست کردیم که به مناسبت هفته صنایع دستی این هنر ایرانی را در سطح شهر تبلیغ کند، اما شهرداری پاسخ داد تا زمانی که گالری «به وسعت یک شهر» در سطح تهران برقرار است، امکان تبلیغ برای صنایع دستی وجود ندارد.

او ادامه داد: سهم صنایع‌دستی در گالری «به وسعت یک شهر» رعایت نمی‌شود و حقی که باید برای دیده شده هنرمندان صنایع دستی داده می‌شد به نقاشی مدرن هنرمندان آمریکایی و اروپایی داده شده است. هنرمندان ایرانی که تنها یک هفته فرصت نشان دادن هنر خودشان را دارند.

معاون صنایع دستی افزود: صنایع دستی که می‌تواند در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند در فعالیت‌های مقاومتی غایب است. انتظار ما از شهرداری این بود که سهم ویژه‌ای را در هفته صنایع دستی به هنرمندان این حوزه اختصاص دهد.

نامورمطلق اظهار امیدواری کرد: آقای قالیباف نسبت به هویت هنری و سنتی ما حساسیت بیشتری نشان دهد و امسال توجه بیشتری به صنایع دستی داشته باشد.

او در عین حال از همکاری معاونت فرهنگی مترو که در این زمینه همکاری خوبی با معاونت صنایع دستی داشته است قدردانی کرد.

نخستین صنایع دستی مربوط به ابزار شکار و وسایل سنگی دوران پارینه سنگی، میان سنگی و نوسنگی است، ابزاری که انسان با دست خودش به وجود آورد. بشر با ابزار ساخت خودش به تمدن رسید و در حال حاضر نیز سفال‌های به دست آمده در کاوش‌های باستان‌شناسی یکی از مهمترین داده‌ها محسوب می‌شوند در حالی که صنایع دستی هر روز بیشتر فراموش می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار