کد خبر: ۲۳۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 20 May 2016
به گزارش ایرنا محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در فرماندار چابهار، اظهار داشت: ارتباط تجاری و اقتصادی دو کشور پاکستان و افغانستان با استان سیستان و بلوچستان می تواند موجب رونق کسب وکار و ایجاد اشتغال شود.
وی افزود: سیستان و بلوچستان از طریق دریای عمان به آب های اقیانوسی راه دارد و این برای کشوری مانند افغانستان که محصور در خشکی است فرصتی طلایی برای صادرات و واردات کالا محسوب می شود.
وی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه معادن نیز غنی و توانمند است به همین دلیل دولت طرح اکتشاف و بهره برداری در محدوده ای به گستره 86 هزار کیلومترمربع در این استان را به اجرا در آورده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امید ما به معادن سیستان و بلوچستان زیاد است و این استان قطب معادن طلا، آنتیموان، تیتانیوم وغیره خواهد شد.
نعمت زاده بیان کرد: بزودی کارخانه لاستیک تایر در زابل راه اندازی می شود و برای خرید ماشین آلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر نیز در هفته آینده مناقصه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: زمینه کار برای محصولات پتروشیمی در ایرانشهر فراهم است و در آینده علاوه بر ایرانشهر؛ چابهار نیز به یکی از قطب های پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.
وی گفت: سیستان و بلوچستان می تواند یک میلیون تن آرد مورد نیاز کشور افغانستان را را تامین کند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح امروز به اتفاق وزرای دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در اجلاس آیورا به چابهار سفر کرده است.
نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار از امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری به مدت 2 روز در چابهار آغاز شد.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبا و اقیانوسی چابهار در قلب منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار