کد خبر: ۲۳۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 20 May 2016
به گزارش ایرنا عباس احمد آخوندی روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در چابهار اظهار داشت: دولت احیا و بازآفرینی شهرها را در دستور کار قرار داده که یکی از آنان رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینان است.
وی افزود: شهرهای ایرانشهر، زاهدان و زابل نیز حاشیه نشینی دارند و باید برای ساماندهی آنها فکری اساسی شود.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به سیستان و بلوچستان دارد و برای زیرساختهای آن اعتبارات زیادی اختصاص داده است.
وی به اجرای طرح های راه آهن، بنادر، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: با تکمیل زیرساختها در سیستان و بلوچستان تحولات عظیمی رخ خواهد داد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جاده چابهار- جاسک اعتبارات زیادی هزینه شده است و در آینده برای سایر راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان اعتبارات ویژه ای اختصاص پیدا خواهد کرد.
آخوندی ادامه داد: با تکمیل طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار تا پایان سالجاری 6 میلیون تن به ظرفیت تخلیه و بارگیری آن افزوده خواهد شد.
وی گفت: کشتی های اقیانوس پیما در آینده ای نزدیک در چابهار پهلو خواهند گرفت و ترانزیت و صادرات و واردات نیز رونق می گیرد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز پنجسنبه به اتفاق وزرای دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت برای شرکت در اجلاس آیورا به چابهار سفر کرده است.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبا و اقیانوسی چابهار در قلب منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار