کد خبر: ۲۳۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 19 May 2016
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه این جشنواره درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی، آداب و رسوم، طبخ و توزیع غذاهای محلی، انواع داروهای گیاهی، صنایع دستی و زندگی عشایر ایران در این جشنواره در زمینی به مساحت هزار و 200 مترمربع به منظور آشنایی بهتر مهمانان داخلی و خارجی برپا شده است.
حامدعلی مبارکی اظهار داشت: زندگی مردم بلوچ در سیاه چادر و خانه های ساخته شده از چوب، شاخ و برگ نخل ها و داز(نخل وحشی) در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.
وی ادامه داد: زندگی و آداب و رسوم مردم ایران زمین یکی از برنامه هایی است که به زیبایی در این اجلاس به آن پرداخته و توجه شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت: هنرمندان 10 استان کشور در جشنواره صنایع دستی و موسیقی بومی و محلی در چابهار هنر خود را در معرض نمایش علاقه مندان گذاشتند.
کامبیز مشتاق گوهری اظهار داشت: این جشنواره با حضور گروههای موسیقی همراه با سوغات، هدایا و صنایع دستی استان‌هایی همچون گلستان، خراسان جنوبی، کردستان، خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس، یزد،کرمانشاه، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و عشایر برخی از استان‌های کشور آغاز شده است.
وی بیان کرد: برگزاری اجلاس کشورهای حاشیه اقیانوس هند(آیورا) در چابهار در کنار جشنواره اقوام ایرانی در این شهرستان زمینه ساز تغییر نگاه به سیستان و بلوچستان در کنار معرفی قابلیت ها و ظرفیت های فراوان آن در همه بخش های اقتصادی، فرهنگی و غیره است.
معاون اول رئیس جمهوری و استاندار سیستان و بلوچستان از دست اندرکاران بخاطر به نمایش گذاشتن فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران قدردانی کردند.
نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار از امروز به مدت دور روز در چابهار آغاز شد.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار