انتقاد شهردار کرج از اخذ وجه تحت عنوان پارکبان
ترکاشوند با تأکید براینکه این شیوه زیبنده شهر کرج نیست، گفت: اخذ وجوهات را به بهانه کنترل سرقت انجام می‌دهند و ما می‌گوییم اگر بنا است با سرقت مقابله کنید این کار را انجام دهید اما گرفتن وجه از مردم صحیح نیست.
کد خبر: ۲۳۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 17 May 2016
ظهر امروز سیدحمید طهایی استاندار البرز به همراه معاونان خود میهمان جلسه علنی شورای اسلامی این شهرستان بود.

علی ترکاشوند شهردار کرج در بخشی از جلسه فوق به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرای شهرداری و موانع و مشکلات آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه نامه‌ای در 18 بند با امضا رئیس شورای شهر و شهردار کرج به استاندار پس از جلسه امروز ارائه می‌شود، گفت: تقاضا داریم در مورد این مشکلات دستورات لازم صادر شود.

شهردار کرج اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم شهری مربوط به احداث تونل مهرویلا است که دومین تونل بزرگ درون‌شهری کشور به شمار می‌آید و تاکنون 150 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

ترکاشوند ادامه داد: کار احداث این تونل روبه پایان بوده اما در بخشی از مسیر اراضی در اختیار یک دستگاه اجرایی است و متأسفانه علی‌رغم قانون آن را تحویل نمی‌دهد. ما می‌توانیم از طریق مقام قضایی اقدام کنیم و حتی پیشنهاد به این کار نیز شده است اما معتقدیم برای کرج زیبنده نیست که مسائلی از این دست با احکام قضایی حل و فصل شود.

وی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری کرج را احداث کنارگذر شمالی این شهرستان توصیف کرد و گفت: با توجه به اجرای پروژه ادامه آزادراه همت به کرج احداث این بزرگراه شمالی ضروری است و مقدمات کار به طور کامل فراهم شده است.

شهردار کرج افزود: برای رفع موانع موجود انتظار داریم که از طریق استانداری وزیر راه به کرج دعوت شده و طی جلسه‌ای مشکلات را مطرح و برطرف کنیم.

ترکاشوند در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌های اجرایی وظیفه ذاتی خود را فراموش کرده‌اند، گفت: یکی از این مسائل مربوط به انهار و رودخانه‌های داخل شهر کرج است. به عنوان نمونه رود دلمبر صدها سال است که به عنوان رودخانه شناخته می‌شود اما دستگاه اجرایی مربوطه به وظایف خود عمل نکرده و هشدار می‌دهیم اگر سیلی اتفاق بیفتد در پایین‌ دست کرج قطعاً اتفاقات ناگواری را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری برای انتقال صنوف مزاحم، احداث پارک حیات وحش و احداث سوله‌های بحران به ویژه برای مقابله با زلزله گفت: ما آمادگی لازم را داریم و بودجه و اعتبارات را تصویب کرده‌ایم لذا انتظار داریم استانداری به دستگاه‌های مرتبط دستورات لازم برای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی جهت اجرایی شدن این طرح‌ها را صادر کند.

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اخذ وجه از خودروها و شهروندان تحت عنوان پارکبان گفت: ما پروژه کنترل هوشمند را در دستور کار داریم اما متوجه شدیم پارکبان‌ها برای پارک خودروها از مردم وجوهاتی را دریافت می‌کنند.

ترکاشوند با تأکید براینکه این شیوه زیبنده شهر کرج نیست، گفت: اخذ وجوهات را به بهانه کنترل سرقت انجام می‌دهند و ما می‌گوییم اگر بنا است با سرقت مقابله کنید این کار را انجام دهید اما گرفتن وجه از مردم صحیح نیست. خوشبختانه سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان البرز با ما همکاری دارند اما هنوز در این زمینه اتفاقی نیفتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار