کد خبر: ۲۳۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 17 May 2016
بهرام میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 25 هزار صیاد دائمی در قالب ۳۴ تعاونی صیادی در چابهار و کنارک به فعالیت صید و صیادی مشغول هستند.
وی گفت: 2 هزار و 330 شناور صید و صیادی( 930 لنج و هزار و 400 قایق) در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: صیادان استان از طریق دریای عمان و آبهای اقیانوسی بیش از ۷۰ درصد تون ماهیان کشور را تامین می کنند.
میرزایی ادامه داد: یکی از شاخص های اقتصادی استان توانمندیهای شیلاتی و آبزیان است که صید ماهی، میگو و سایر آبزیان دریایی نقش مهمی در افزایش اشتغال پایدار دارند.
وی بیان کرد: ۶ شهرک و ناحیه صنعتی و ۱۰۰ واحد تولیدی صنایع شیلاتی در چابهار و کنارک وجود دارد.
وی تصریح کرد: علاوه بر صید ماهی در چابهار و کنارک انواع گونه های آبزیان نظیر شاه میگو (لابستر)، خیار دریایی، 180 گونه مختلف جلبک ها، خرچنگ و صدف وجود دارد که دارای ارزشی به مراتب بالاتر از ماهی هستند و می توان آنان را صادر و سود خوبی را عاید بهره برداران کرد.
سرپرست اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان پرورش ماهی در قفس را یکی دیگر از فرصت های شیلاتی و آبزیان عنوان کرد و افزود: دریای عمان در محدوده چابهار و کنارک می تواند یک میلیون شغل ایجاد کند.
میرزایی گفت: اداره کل شیلات استان از بخش خصوصی و فعالیت سرمایه گذاران حمایت ویژه دارد و هرگونه همکاری و ایجاد زیرساختها را برای آنان فراهم می کند.
وی به برگزاری اجلاس آیورا در چابهار اشاره کرد و اظهار داشت: مدیریت شیلات و ماهیگیری در اقیانوس هند یکی از اهداف اجلاس آیورا در این شهرستان است.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات اشتغال با مدیریت درست و افزایش صید می توان مرتفع کرد.
سیستان و بلوچستان 187 هزار و 502 کیلومترمربع وسعت، ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی و 1100 کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان دارد و دارای ۱۹ شهرستان است.
این استان دارای 2 اداره کل در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۶۰ در بندر چابهار تاسیس شده است.
شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار در قلب مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
چرا اوضاع مردم بد است پس؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
چه کاریه؟ صید ماهی خلاف روح لطیف بشر نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
پس لطف کنید مصرف ماهی رو حرام اعلام بفرمایید
جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
شوخی می فرمایید می فرمایید سرجمع تناژ ماهی صید شده سالیانه توسط این 25هزار نفر و 2300 کشتی صیادی را نتشر بفرمایید تا همه اطلاع داشته باشند که هر خانوار صیاد درآمد سالیانه اش چقدر است؟ ما فقط از نظر تعداد در غرب اقیانوس هند اولیم اما تمامی این لشکر بی تجهییزات اولیه صید با اندازه 10 کشتی صیادی مدرن صید و فرآوری نمی کنند ؟ شما آدمها را چه فرض می کنید اگر متخصیین این سئوال را از شما کنند باز این افاضات را تحویل می دهید ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
لطفا به دنبال تکنولوژی های پر راندمان صیادی باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار