دکتر شبستری هشدار داد:
شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انتقال زندان تبریز از محل فعلی، گفت: باید در این دولت این کار را انجام دهیم چرا که زندان فعلی تبریز سه برابر ظرفیت خود زندانی دارد و مکان مناسبی برای زندانیان نیست.
کد خبر: ۲۳۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 17 May 2016
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از سازمان های مردم‌نهاد خواست به عنوان مطالبه‌گر پیگیر حل مسایل و مشکلات کودکان جامعه از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باشند و بیش از پیش در این حوزه فعالیت کنند.

دکتر سعید شبستری در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان با محوریت حقوق کودکان، با بیان این که سرمایه اصلی کشور نیروی انسانی سالم و آموزش‌دیده است، افزود: تجربه نشان داده است که بسیاری از بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه رخ می‌دهد توسط افرادی است که در کودکی دچار آسیب‌های روحی و روانی شده‌اند

وی بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های بین‌المللی در زمینه حقوق کودکان نیز تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی یکی از کشورهای توسعه یافته و مترقی در زمینه رعایت حقوق کودکان است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: کودکان طلاق و فرزندان معتادان و زندانیان از مهم‌ترین گروه‌هایی که در معرض خطر جدی قرار دارند که گاه موجب تبدیل شدن آنان به کودکان کار و خیابانی می‌شود، لذا باید به این گروه‌ها توجه بیشتری شود.

شبستری تاکید کرد: در استان آذربایجان شرقی تمامی موارد ذکر شده نسبت به سایر استان‌ها آمار کمتری دارد ولی باید این مسایل همچنان مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

شبستری با اشاره به تعداد کودکان تحت حمایت بهزیستی استان گفت: هم اکنون ۲۸۰ کودک در مراکز بهزیستی  و ۷۰ کودک در شیرخوارگاه‌های استان تحت مراقبت هستند که اکثریت آنها را کودکان بدسرپرست تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر این که کودک‌آزاری در آذربایجان شرقی به نسبت سایر استان‌ها بسیار کمتر است، گفت: از 40 کودک خیابانی شناسایی شده در استان 36 نفر به آغوش خانواده بازگشته و مابقی در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر جلوگیری از روند بی‌سوادی در کشور، گفت: هیچ کس نباید به خاطر مشکلات اقتصادی و دور بودن از مراکز آموزشی از تحصیل باز بماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انتقال زندان تبریز از محل فعلی، گفت: باید در این دولت این کار را انجام دهیم چرا که زندان فعلی تبریز سه برابر ظرفیت خود زندانی دارد و مکان مناسبی برای زندانیان نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :