کد خبر: ۲۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 14 May 2016

به گزارش تابناک یزد،اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به اشتغال زندانیان و خانواده آنان، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

  به‌منظور کاهش نابرابری‌های اجتماعی، اقتصادی، کاهش فقر، تبعیض و محرومیت با هدف استقرار عدالت، ثبات اجتماعی و اقتصادی، سازماندهی نظام خدمات حمایت‌های اجتماعی، انسجام و اثربخشی در برنامه آسیب‌های اجتماعی با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی و کمک به اشتغال زندانیان(به‌ویژه پس از آزادی) و خانواده آنان، تفاهم‌نامه همکاری فیمابین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد منعقد شد.

این تفاهم‌نامه که فیمابین اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی «محمدحسین ریاحی» و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان یزد به نمایندگی «موسی احمدی» منعقد شده است، اهدافی چون توانمندسازی مددجویان، ایجاد انگیزه، کمک به بازاجتماعی کردن مددجویان و کاهش بازگشت آنان به زندان و کمک به خانواده‌های آنان، فراهم کردن بستر کارآفرینی، خود اشتغالی و مشاغل خانگی، فراهم کردن شرایط شغلی و اشتغال به‌منظور رفع نیازهای معیشتی زندانیان و خانواده آنان را دنبال می‌کند.

«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این مراسم گفت: مباحث نیازسنجی و استعداد‌یابی مشاغل به‌درستی شکل نگرفته است و باید با توجه به آمایش سرزمین در استان برنامه‌ریزی مناسب شود.

وی اظهار کرد: جرائم اغلب ریشه در آسیب‌های اجتماعی داشته و ما باید با فرصت‌شناسی در میان افراد زندانی، استعداد‌ها و نقاط قوت را شناخته و در مسیر درست قرار دهیم.

ریاحی خاطرنشان کرد: باید افزایش و انتقال مهارت را به زندانیان آموزش دهیم و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای می‌توانند در این زمینه همکاری موثری داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار