مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت :
جمیل حق‌پرست، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت شده به بیمه شدگان و مستمری بگیران این استان را در سال 93 بیش از 10.800 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متوسط پرداخت ماهیانه آن بالغ بر 900 میلیارد ریال است
کد خبر: ۲۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 13 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،جمیل  حق‌پرست، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت شده به بیمه شدگان و مستمری بگیران این استان را در سال 93 بیش از 10.800 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متوسط پرداخت ماهیانه آن بالغ بر 900 میلیارد ریال است.

وی این تعهدات را شامل مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اورتز (تأمین هزینه وسایل کمک پزشکی)، غرامت نقص عضو مقطوع، کمک هزینه ازدواج، هزینه کفن و دفن و به عنوان تعهدات کوتاه مدت و همچنین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، از کارافتادگی جزیی، بازماندگان و نیز مزایای نقدی، غیرنقدی و عیدی مستمری بگیران (کمک عائله مندی، کمک هزینه اولاد و عیدی ) را به عنوان تعهدات بلندمدت عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: در سال 93 جمع پرداختی هزینه تعهدات فوق بالغ بر مبلغ 10.853 میلیارد ریال بوده است که از این میان 1.026 میلیارد ریال برای انواع مستمری ، 500 میلیارد ریال به عنوان مقرری بیمه بیکاری و 324 میلیارد ریال به منظور سایر تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است.

حق‌پرست افزود: این میزان بجز از هزینه‌های درمانی است که توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان گیلان در مراکز درمانی ملکی و غیر ملکی شامل بیمارستان‌ها و پاراکلینیک‌ها  صورت می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: در راستای گسترش خدمات غیرحضوری توسط تامین اجتماعی گیلان دریافت و صدور بیش از 56 هزار لیست و فیش حق بیمه در اسفند ماه 93 انجام شد.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: به دنبال عملیاتی شدن فازهای مختلف طرح تسری خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی دربین جامعه هدف، در اسفندماه سال 93 تعداد 24365 فقره فیش حق بیمه مشاغل آزاد، اختیاری و کارگران ساختمانی به صورت اینترنتی توسط بیمه شدگان گیلانی دریافت شد همچنین در اسفند ماه گذشته تعداد 31738 کارفرما نیز لیست‌های حق بیمه خود را به صورت غیرحضوری ارسال کردند.

حق‌پرست تصریح کرد: نسبت لیست‌های اینترنتی کارفرمایان به مجموع لیست‌های دریافتی از سهم 92 درصدی برخوردار بوده و قریب به 40 درصد بیمه شدگان نیز فیش‌های حق بیمه خود را به صورت غیرحضوری دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی‌های به عمل آمده باتوجه به مشارکت صورت گرفته ، تامین اجتماعی استان گیلان در اسفندماه 93 در رتبه اول فیش‌های صادره وجایگاه ششم دریافت لیست‌های اینترنتی قرار گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: در حال حاضر 39 هزار و 307 کارگاه فعال و 10 هزار و 694 کارگاه نیمه فعال درحوزه عملکردی واحدهای تابعه تامین اجتماعی گیلان تحت پوشش بوده و 64 هزار و 898 نفربیمه شده حرف و مشاغل آزاد، اختیاری و کارگر ساختمانی واجد شرایط دریافت فیش به صورت اینترنتی است.

حق‌پرست تاکید کرد: آمار عملکردی فوق بیانگر کاهش بیش از56 هزار مراجعه در اسفندماه سال 93 است که با احتساب خدماتی همچون امکان دریافت فیش مستمری، مشاهده سوابق و ابلاغ الکترونیکی پیش بینی می‌شود شمار واقعی این کاهش از مرز یکصد هزار نفر گذشته باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار