کد خبر: ۲۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 06 May 2016
«عبدالستار مراد» روز چهارشنبه در دیدار با تجار و فعالان اقتصادی افغانی در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: خیلی خوشحال و خرسند هستیم كه كشور افغانستان همجوار یك كشور مرفه و ثروتمندی مانند ایران قرار دارد و می توانیم با تعامل، همكاری و استفاده از موقعیت راهبردی در 2 منطقه به آبادانی همدیگر كمك كنیم.
وی افزود: امنیت بالای كشور ایران زمینه حضور و فعالیت سرمایه گذاران كشورهای مختلف را فراهم كرده است و این امر در كشورهایی مانند پاكستان كمتر دیده می شود.
وی ادامه داد: ثبت و فعالیت150 شركت بازرگانی، تجاری، اقتصادی و اقامت 500 شهروند افغانی در منطقه آزاد چابهار نشان از مهربانی و لطف حكومت ایران و فراهم سازی زمینه فعالیت برای سرمایه گذاران افغانستان است.
وی در پاسخ به سئولات برخی از تجار و فعالان اقتصادی افغانستان اظهار داشت: مسائل و مشكلات جمع بندی و در نشستی با مقامات بلندپایه و استاندار سیستان و بلوچستان مطرح و برای رفع موانع گام های مثبت برداشته خواهد شد.
وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان خاطرنشان كرد: اولویت نخست دولت افغانستان آماده سازی زیرساخت ها و فراهم كردن زمینه سرمایه گذاری است.
«عبدالستار مراد» ادامه داد: با تعامل و همكاری بهتر با مقامات ایران و انجام سفرهای مسئولان به 2 كشور، در آینده ای نزدیك تمامی موانع و مشكلات سرمایه گذاران افغانی در چابهار برطرف خواهد شد.
وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان در راس هیاتی بلند پایه تجاری و اقتصادی عصر روز گذشته وارد فرودگاه كنارك شده و مورد استقبال مدیر عامل منطقه آزاد چابهار و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.
«عبدالستار مراد» در راس هیات اقتصادی در سفر سه روزه خود در دیدارهای جداگانه با مسوولان و تجار فرصت های سرمایه گذاری، تجارت، ترانزیت و تولید را بررسی و از بنادر و منطقه آزاد چابهار دیدن خواهد كرد.
این هیات نشست های جداگانه ای را با «اكبر تركان» دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور، «علی اوسط هاشمی» استاندار سیستان و بلوچستان خواهند داشت.
بازدید از سایت پتروشیمی، پیكره كارگاهی و صنعتی، مراكز تجاری و نقاط دیدنی و گردشگری چابهار از جمله برنامه های امروز و فردا این هیات هستند.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی كشور و سرزمین موج و مرجان با 13هزار و 161 كیلومترمربع گستره از شمال به شهرستانهای نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مكرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سكنه تشكیل شده است و تا زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان 645 كیلومتر فاصله دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار