امام جمعه ايلام:
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام تاكيد كرد : اقدام و عمل در بخش اقتصاد براي همه دولتمردان يك وظيفه اساسي است .
کد خبر: ۲۲۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 06 May 2016

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام تاكيد كرد : اقدام و عمل در بخش اقتصاد براي همه دولتمردان يك وظيفه اساسي است .


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر ايلام اظهار كرد:در سال جاري كه از سوي مقام معظم رهبري به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نام‌گذاري شده همه دولتمردان و مسوولان بايد تمام توان وتلاش خودرا در جهت ساماندهي مسايل اقتصادي بكار گيرند..
امام جمعه ايلام با اشاره به سال اقتصاد مقاومتي و اقدام وعمل خاطر نشان كرد: رهبر معظم انقلاب اقدام و عمل را يك وظيفه دانستند كه بايد در مقابل گستاخي آمريكا و خط نشان هايي كه براي كشورمان مي كشد با تكيه بر اقتصاد مقاومتي ايستاد و در مقابل بي منطقي و قانون شكني آنها با اقتدار مقابله كنيم.
لطفي با اشاره به فرموده مقام معظم رهبري مبني بر عملي كردن اقتصاد مقاومتي براي خروج از بحران اضافه كرد: مسئولان به پيام دلسوزانه و حكيمانه و راهبردي رهبر انقلاب اسلامي اهتمام داشته باشند و بدانند قدرت بازدارنده نيروهاي مسلح ما مانع اصلي جنگ است.
امام جمعه ايلام گفت: اگر ما يك دولت ضعيف و سست اراده و بدون قدرت نظامي داشتيم مورد حمله دشمنان قرار مي گرفتيم اما قدرت تصميم گيري رهبري، انسجام مردم و اتحاد نيروهاي مسلح كشورمان مانع قلدري جنگ طلبان است.
وي خواستار جواب قاطع و محكم دستگاه مسئول ديپلماسي كشور به گستاخي و غارتگري آمريكا كه ناقض توافق برجام است شد و افزود: ايران به تمام تعهدات خود عمل كرده اما آنها مدام زير حرف هاي شان مي زدند و توافق را زير سوال مي برند.
وي با اشاره به خلف وعده امريكايي در خصوص انجام تعهدات برجام گفت: برخلاف انچه كه وعده‌ داده شده برجام تاكنون دستاورئهايي كه بعد از اجراي برجام از جمله رونق اقتصادي و جشن ارزاني و غيره داده شد الان معلوم شده كه درست نبود و توافق هسته‌اي هيچ دستاورد اقتصادي مهمي براي كشور نداشته است.
حجت‌الاسلام لطفي با بيان اين‌كه اخيرا شاهد غارت اموال ايران در آمريكا هستيم، يادآور شد: آمريكايي‌ها مي‌خواهند مصوبه‌اي را از مجلس شان بگذرانند كه تمام دارايي‌هاي ايران در آمريكا مصادره شود، اكنون روز به روز گستاخي‌ها، تهديدها و تحريم‌هاي امريكايي ها بيشتر و بيشتر مي‌شود.
وي تاكيد كرد: جديدا آمريكايي‌ها اعلام كرده‌اند كه ايران حق برپايي رزمايش نظامي در آب‌هاي خليج فارس را ندارد كه البته از سوي مسئولان نظامي كشورمان پاسخي كوبنده دريافت كردند.
وي با انتقاد از كساني كه توافق برجام را عامل پيشگيري از جنگ عنوان مي كنند تصريح كرد: بايد دانست كه قدرت بازدارندگي نيروهاي مسلح ما مانع جنگ شد .
امام جمعه ايلام اضافه كرد: آمريكايي‌ها به اين حرف‌ها توجه ندارند آنها در كشوري كه قدرت نظامي نمي‌بينند و يا نظام ضعيفي مي‌بينند به آن كشور حمله مي‌كنند كه نمونه آن در افغانستان و عراق ديده شد.
وي با تاكيد بر اين‌كه آمريكا با حمله به كشورهاي همسايه، ايران را هدف اصلي خود مي‌داند، گفت: قدرت رهبري، اقتدار نيروهاي مسلح و پشتيباني مردم باعث شده آمريكا نتواند كاري از پيش ببرد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در ادامه به يكي از مناسبت‌هاي هفته كه سالروز تشكيل جمعيت هلال‌احمر است اشاره كرد و گفت: مردمي‌ترين نهاد در عرصه‌هاي مختلف به ويژه امداد و نجات و حوادث غيرمترقبه هلال احمر است.
وي با بيان اين‌كه اين نهاد در طول 37 سال از عمر انقلاب در صحنه‌هاي مختلف حوادث و بلاياي طبيعي از جمله زلزله‌ و سيل‌هاي پيش آمده چه در داخل و چه در خارج از كشور، حضور چشمگير و مردمي داشته است، افزود: در استان ايلام نيز جمعيت هلال‌احمر توانسته در عرصه‌هاي مختلف از جمله زلزله مورموري آبدانان، آتش‌سوزي عرصه‌هاي طبيعي و سيل‌هاي اخير نقش آفريني كند.
امام‌جمعه ايلام همجنين خاطر نشان كرد: با توجه به بارش‌هاي اخير و وضعيت مناسب كشاورزي در نقاط مختلف استان، كشاورزان بايد توجه ويژه‌اي به بحث پرداخت زكات داشته باشند چرا كه پرداخت اين مهم از سوي اقشار مختلف از جمله كشاورزان، رفاه براي نيازمندان و مستمندان را به همراه دارد.
حجت الاسلام لطفي با اشاره به فرا رسيدن فصل برداشت محصول در استان يادآور شد: با توجه به بارندگي هاي اخير و كم سابقه بودن اين بارش ها در طول 40 سال اخير، سال زراعي خوبي داريم و دامداران و كشاورزان نيز برداشت محصول خوبي خواهند داشت كه بايد شكرانه اين نعمت را به جا آورد.
وي تاكيد كرد: به شكرانه اين سال پر بركت كشاورزان و دامداران بايد زكات محصول خود را پرداخت كنند چرا كه در قرآن بر اين امر سفارش بسيار شده و يك دستور مهم ديني است كه هر جا به نماز اشاره شده به زكات هم امر شده است و اين اصل ديني براي ايجاد رفاه مسلمانان است.
حجت الاسلام لطفي يادآور شد: يكي از نهاد هايي كه زكات را در راستاي دين مقدس اسلام هزينه مي كند كميته امداد امام خميني (ره) است كه يك نهاد بسيار مهم و ميراث بزرگ امام راحل براي خدمت رساني به محرومان جامعه است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار