مديركل استاندارد استان ايلام گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از هشت هزار تن كالاي استاندارد از مرز بين المللي مهران به كشور عراق صادر شده است­­.
کد خبر: ۲۲۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 01 May 2016

مديركل استاندارد استان ايلام گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از هشت هزار تن كالاي استاندارد از مرز بين المللي مهران به كشور عراق صادر شده است­­.



به گزارش تابناک ایلام؛محمد مددي اظهار كرد: استان ايلام به سبب اينكه يكي از درگاه ‌هاي اصلي صادرات و واردات به كشور عراق به شمار مي‌رود عملكرد، نظارت و آزمايشگاه‌هاي استاندارد اين اداره كل در سطح استان از وضعيت مطلوبي برخوردار بوده و رضايت مردم را بدنبال داشته است.
وي افزود: در مرز مهران، حوزه صنايع غذايي، شيميايي، ساختماني و ميكروبيولوژي، پتانسيل‌ها و توانمندي ‌هاي خوبي دارد كه به فرآيند صدور كالا به كشور عراق در مرز بين‌المللي اين شهر نيز كمك شاياني مي ‌كند.
مددي بر رعايت كيفيت كالاهاي صادراتي به خصوص كالاها و محصولات مشمول استاندارد اجباري تاكيد كرد و ادامه داد: اگر نسبت به استانداردهاي توليد بي توجه باشيم بطور قطع بازار منطقه اي و جهاني را از دست خواهيم داد.
مديركل استاندارد ايلام بر رعايت استانداردهاي لازم از جانب توليدكنندگان تاكيد كرد و يادآور شد: توليد كنندگان با رعايت استانداردهاي لازم نه تنها به حقوق مصرف كنندگان احترام خواهند گذاشت بلكه مي توانند توليد خود را افزايش دهند.
وي با اشاره به وضعيت صادرات كالاهاي استاندارد از مرز مهران در سال جاري افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از هشت هزار تن كالاي استاندارد شامل انواع مصالح ساختماني، مواد شيميايي، الياف و پارچه از مرز مهران به كشور عراق صادر شده است.
مرز بين المللي مهران در 95 كيلومتري جنوب ايلام يكي از مهمترين كانون هاي تردد زائر به عتبات عاليات و صادرات كالا به كشور عراق است كه در شهرستان مرزي مهران قرار دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار