بسته خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:«بیانات رئیس جمهور نا امید کننده است»،«لزوم تایید نامزدهای شوراها توسط یک گروه تخصصی» و ..پرداخته می شود
کد خبر: ۲۲۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 30 April 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک کهگیلویه وبویراحمد،»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
عدل هاشمی:نگران بی عدالتی ها هستیم
عدل هاشمی در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده با انتقاد از تعطیلی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: در این ۴ شهرستان حتی یک بیل مکانیکی کار نمی‌کند.

وی افزود: اینکه در دیگر شهرستان‌های استان پروژه‌ها جریان داشته باشد باعث خوشحالی است اما انتظار داریم عدالت و انصاف در همه نقاط استان رعایت شود.

هاشمی بیان کرد: در حال حاضر سونامی بیکاری، سونامی قفل شدن پروژه‌ها و یأس و ناامیدی مردم بر کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده سایه انداخته است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم گره‌های کور مشکلات این شهرستان‌ها را بیابیم و هر دستگاهی در حد توان خود یکی از مشکلات این حوزه‌ها را برطرف کند.

منتخب مردم کهگیلویه در مجلس دهم گفت: با توجه به محرومیتی که در این مناطق وجود دارد باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند و از تبعیض‌ها خودداری شود تا نگرانی مردم کهگیلویه بزرگ در مورد رکود پروژه‌های این شهرستان برطرف شود.

بیانات رئیس جمهور نا امید کننده است

صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه حکومت و دولت اسلامی وظیفه برخورد با مفاسد را دارند عنوان کرد: در شرایطی که بعضا بعضی از نهادهای فرهنگی ضدفرهنگ عمل می‌کنند و نیروی انتظامی طرح امنیت اخلاقی را که یک عمل نیک و خداپسندانه اجرا می‌کند چرا با اظهارات سیاسی و برای به دست آوردن رای مردم اقدام شایسته نیروی انتظامی را تخطئه و به بهانه‌های زیر سوال ببریم.

وی بیان کرد: متاسفانه علی رغم اینکه رئیس جمهور فردی روحانی و با سابقه درخشان و خدمات شایانی در عرصه‌های مختلف به نظام اسلامی داشته است اما بچه مذهبی، امت حزب الله، حزب‌اللهی‌ها، بچه‌های انقلابی و جانبازان دیدگاه‌های یک رئیس جمهور انقلابی و مکتبی را نمی‌بینند و بیانات رئیس جمهور در این عرصه فرهنگی برای انقلاب و انقلابی‌ها ناامیدکننده است.

به مرور حقایق را روشن می کنم

محمود منطقیان از فعالان جریان اصلاح طلبی کهگیلویه در حاشیه حضور در مراسم سومین روز مرحوم محمد ناصر تاجگردون در شهرستان گچساران در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا از گزینه اصلاح طلبان کهگیلویه(کامرانی)در انتخابات اخیر حمایت کرده اید؟ گفت:در انتخابات هفتم اسفند بنده موضع سکوت و بی طرفی اختیار نموده و نسبت به انتقاداتی که به عملکرد اینجانب می شود به مرور زمان حقایق برملا خواهد شد.

منطقیان در پاسخ به این سوال خبرنگاران که گفته می شود شما جریان اصلاح طلبی را در کهگیلویه بر زمین زده اید اظهار داشت:اینگونه نیست و کسانی که تصمیم گیر بودند به جریان اصلاح طلبی لطمه زده اند زیرا بنده به مصلحت اصلاح طلبان عمل کرده و می دانستم که گزینه انتخابی اصلاح طلبان کهگیلویه هیچ شانسی برای پیروزی نداشته و نفر آخر خواهد شد و ما در این حرکت شرکت و همراهی نکردیم و طبق پیش بینی من نتایج انتخابات رقم خورد.

منطقیان در پاسخ به سوالی در مورد آرمان های اصلاح طلبی گفت:تفکر و آرمان باید با واقعیت هم خوانی داشته باشد در غیر این صورت به بن بست خواهد خورد که در انتخابات کهگیلویه این اتفاق روی داد و بنده اعتقاد به آرمان و عمل مبتنی بر واقعیت داشته و دارم.

منطقیان در پایان اضهار داشت:از نتایج انتخابات کهگیلویه راضی نیستم و دوست داشتم یک اصلاح طلب قابل قبول به مجلس راه یافته و در روز رای گیری بنده در حوزه بویراحمد رای خود را به صندوق انداخته و به مهندس بهرامی رای داده ام ولی باید به رای مردم احترام گذاشت.

در توزیع اعتبارات کهگیلویه ی بزرگ بی عدالتی می شود

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام با بیان اینکه برخی مناطق و روستاهای این شهرستان‌ها فاقد آب آشامیدنی شرب هستند، گفت: کلنگ برخی پروژه‌های تأمین آب شرب به خصوص تأمین آب شرب شهر لیکک در سال 91 به زمین زده شد اما تاکنون این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین آب شرب مردم در اولویت قرار گیرد، افزود: تعریف و به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های بخش کشاورزی مهم و ضروری است اما مسئولان برای بهره‌برداری از طرح‌های تأمین آب شرب مردم نهایت تلاش خود را انجام دهند.

وی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ گفت: اعتبارات پروژه‌های عمرانی این شهرستان به صورت عادلانه توزیع نمی‌شود و در توزیع اعتبارات شاهد تبعیض‌هایی هستیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران ارشد استان مشکلات موجود را جدی بگیرند، عنوان کرد: به دلیل کمبود  اعتبار اغلب پروژه‌‌های بزرگ و مهم عمرانی شهرستان‌های چهارگانه استان تعطیل شدند.

لزوم تایید نامزدهای شوراها توسط یک گروه تخصصی

امام جمعه چرام با بیان اینکه هدف از ایجاد شوراها یک نقش صوری نبود، افزود: شوراها باید طوری عمل کنند که نقش آنها در عمران و آبادانی شهر نمایان باشد و عملکرد آنها برای مردم قابل روئیت باشد.
وی با بیان اینکه عملکرد شوراها باید تخصصی و عالمانه باشد،گفت: یکی از نقدهای که در بحث انتخابات های مختلف و به خصوص در انتخابات شوراها بر ما وارد است، ورود بدون فیلتر افراد به عنوان نامزد انتخاباتی است و بعضا شاهد هستیم که نامزدهای انتخاباتی شوراها هیچگومه تخصصی ندارند.
طزری اضافه کرد: بنابراین ابتدا باید یک گروه تخصصی صلاحیت نامزدها را تائید کرده و سپس مردم پای کار بیایند و از بین افراد متخصص و واجد شرایط، نامزد مورد نظرشان را انتخاب کنند و از این طریق سرنوشت خود را رقم بزنند.

آسیب رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در پاسخ به این سؤال که آیا عدم حضور هیئت دولت در کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات ایجاد شده در این استان مرتبط است، گفت: ما در بخش خصوصی معتقدیم که استان ما از قافله حمایت‌های دولت در حوزه عمرانی به سبب به تعویق افتادن سفر رئیس جمهور بسیار آسیب دیده است.

کیانی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات ملی به سبب کمبود منابع و اعتبار تنها حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخصیص یافت، تصرح کرد: همین میزان اعتبار نیز بخش اعظم آن نصیب استان‌هایی شد که رئیس‌جمهور به آنجا سفر کرده بود.

وی گفت: شاید یکی از دلایلی که امسال فضای کسب و کار کهگیلویه و بویراحمد در حوزه عمرانی تعطیل شد و شرایط بسیار بدی به وجود آمد این بود که ما نتوانستیم از فرصت حضور رئیس جمهور در استان استفاده کنیم.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: به فرض مثال در اعتبارات ملی بیش از ۱۷ درصد تخصیص منابع نداشیتم در صورتی که در سطح کشور به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد منابع ملی تخصیص یافت و حتی در بعضی استان‌ها منابع ملی تا ۴۰ یا ۵۰ درصد نیز تخصیص یافت.

کیانی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی نشدن سفر رئیس جمهور بسیار متضرر شد، گفت: مسئولان استان باید به این مسئله توجه کنند که سهم ما در اعتبارات سال ۹۴ از بابت نیامدن رئیس‌جمهور به استان به حداقل خود رسید و در این مورد بیشترین معضل را داشتیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی به شرایط کنونی استان معترض است، تصریح کرد: مسئولان استان باید به سمت استفاده بیشتر از این منابع عمرانی پیش بروند و شاید یکی از دلایلی که امروز شاهد افزایش نرخ رشد بیکاری در این استان هستیم این باشد که نتوانستیم از منابعی که در بودجه‌های جاری کشور اختصاص داده شد بهره کافی را ببریم.

برخی پیمانکاران جذب شده توان اجرای کارهای بزرگ را ندارند

منتخب مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: دولت اعلام کرده که تا پایان امسال کل مطالبات پیمانکاران را صفر خواهم کرد لذا مسئولان استان ما پیگیری لازم را برای رفع مشکلات پیمانکاران داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا قبل از این فردی ناآشنا با حوزه عمرانی و پیمانکار نبوده‌ام، افزود: برخی مواقع پیمانکارانی را که جذب می‌کنیم قادر به انجام کارهای بزرگ در استان نیستند.

هاشمی‌پور بیان کرد: برای مثال پروژه‌هایی را با چندین میلیارد تومان به مناقصه می‌گذاریم بدون اینکه در بندهای آن قید کنیم که هر سال به تناسب تخصیصی که داده شد به آن‌ها پرداخت می‌شود تا در وسط راه کار را رها نکند و مشکلات امروزی پیش نیاید.

منتخب مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی برای دوره دهم افزود: یکی دیگر از مشکلات در استان این است که تعداد زیادی پروژه برای مثال 50 پروژه را برای یک نقطه تعریف می‌کنیم و کار به خوبی در آن‌ها انجام نمی‌شود در حالی که می‌توان تعداد کمی پروژه را به خوبی به مرحله اجرا رساند.

وی گفت: برای اجرای پروژه‌ها نباید تنها به اعتبارات دولتی دل خوش کرد بلکه می‌توان از راه‌های دیگر از جمله بی‌.او‌.تی و فاینانس و سایر کارهای دیگر پروژه‌ها را اجرایی کرد.

این منتخب مردم در مجلس دهم شورای اسلامی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان ستون فقرات استان یاد کرد و گفت: سازمان مدیریت باید نظارت و کنترل و رصد بر پروژه‌ها در استان داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمال حمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
درودبرسردارسازندگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار