يك متخصص روانپزشكي درقم :
متخصص روانپزشكي با اشاره به سلامت روان و ارتباط آن با رسانه، اضافه كرد: دربرخي مشاغل از جمله كار خبرنگاري، اضطراب بيشتر احساس مي شود و در شرايط گوناگون فرد را درگير مي كند.
کد خبر: ۲۱۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸ 27 April 2016
به گزارش تابناک قم، دكتر زهره جعفري در آيين تجليل از خبرنگاران درسالن امام علي(ع) دانشگاه علوم پزشكي قم، با تاكيد بر اينكه اضطراب بايد درمان شود، افزود: اضطراب از جمله اختلالات روحي و رواني است كه در همه سنين از كودكي تا بزرگسالي قابل درمان است.

وي با بيان اينكه اضطراب هميشه بيانگر بيماري نيست، افزود: اضطراب هاي خفيف طي چند ماه با روان درماني قابل درمان است، ولي افراد مبتلا به اضطراب هاي شديدتر بايد حداقل 6 ماه با دارو درمان شوند.

وي با بيان اينكه بخش عمده اي از درمان بيماري اضطراب وابسته به آموزش والدين است، گفت: با توجه به اينكه والدين الگوي فرزندان هستند، اگر آنان دچار اضطراب باشند به فرزندان خود نيز منتقل مي كنند.

جعفري با اشاره به اينكه اضطراب بيماري ژنتيكي نيست و درمان دارد، ادامه داد: اگر والدين درمان شوند، كودكان نيز خود به خود درمان مي شوند.

وي با بيان اينكه اضطراب هاي فراگير و اجتماعي دو نوع از اضطراب هستند، گفت: در نوع فراگير علائم اضطراب به صورت جسماني در فرد ظاهر مي شود به صورتي كه تپش قلب مي گيرد، عرق مي كند، رنگ پوست وي تغيير مي كند.

وي اضافه كرد: ترس از حضور در مكان هايي كه جمعيت زيادي حضور دارد ،اضطراب اجتماعي است و در چنين حالتي فرد از اينكه در يك جمع صحبت كند دچار اضطراب مي شود.

جعفري تصريح كرد: اين علائم مختل كننده زندگي است و به طور قطع به درمان نياز دارد و افراد مبتلا نيازي نيست تا پايان عمر دارو مصرف كنند.

وي همچنين از خبرنگاران خواست كه با اطلاع رساني صحيح در جامعه نسبت به كاهش بيماريهايي چون اضطراب كمك كنند.

در اين آيين خبرنگاران حوزه بهداشت و سلامت مورد تجليل قرار گرفتند و از خدمات احمد نامداري مدير سابق روابط عمومي دانشگاه علوم نيز پزشكي قم نيز تقدير شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار