کد خبر: ۲۱۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 26 April 2016
مهرداد میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر چابهار و كنارك از طریق دریای عمان به آب های اقیانوسی متصل است و هر ازچندگاهی شناورهای صیادی دچار خسارت سنگین و جبران ناپذیر غرق شدن، آتش سوزی و یا گرفتار دزدان دریایی می شوند.
وی گفت: هم اینك تمامی شناورهای جدید صیادی چابهار و كنارك بیمه الزامی شده است و در مواقع آتش سوزی، غرق شدن و سرقت، از سوی بیمه به شناورها خسارت لازم پرداخت می شود.
وی با بیان اینكه در حال حاضر صیادان با آسودگی خاطر بیشتر به صید می پردازند، افزود: برخی شناورها در طول سالیان گذشته توسط دزدان دریایی سرقت شدند و سرمایه یك نفر كاملا از بین می رفت و كسی در این زمینه پاسخگو نبوده است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: 25 هزار صیاد در مجموع در آبهای چابهار و كنارك مشغول صید و صیادی هستند و در سال گذشته موفق شدند 214 هزار تن انواع ماهی صید كنند.
چابهار تنها بندر اقیانوسی كشور و سرزمین موج و مرجان با 13هزار و 161 كیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به دریای عمان(مكران) و از غرب به كنارك متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مكران و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مركزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سكنه تشكیل شده است و تا زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان 645 كیلومتر فاصله دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار