کد خبر: ۲۱۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 26 April 2016

ایرج ضاربان در گفت‌وگو با خبرنگار ذاکرنیوز در ایرانشهر اظهار داشت: به تمامی کودکان زیر 5 سال ایرانشهری واکسن خوراکی سه ظرفیتی خورانده می‌شود که این طرح همزمان با سراسر کشور با هدف ریشه‌کنی فلج اطفال در ایرانشهر آغاز شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: واکسن سه ظرفیتی فلج اطفال خوراکی، واکسنی است که تاکنون در بیشتر برنامه‌های جاری واکسیناسیون علیه فلج اطفال استفاده شده و باعث ریشه‌کنی سروتیپ 2 ویروس وحشی فلج اطفال شده است.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون کلیه کودکان کشور با واکسن خوراکی دو ظرفیتی فلج اطفال و دریافت گواهی عاری بودن کشور از واکسن خوراکی سه ظرفیتی فلج اطفال از سازمان جهانی بهداشت از مهمترین اهداف اجرای این برنامه است.

ضاربان خاطرنشان کرد: در ایران نیز شنبه چهارم اردیبهشت 95 به عنوان روز ملی سوئیچ نامگذاری شده است که در این روز واکسن‌های خوراکی دو ظرفیتی فلج اطفال جا یگزین واکسن سه ظرفیتی شد.

وی بیان کرد: نظام سلامت کشور با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن و تامین به موقع واکسن توانسته است پا سخ شایسته‌ای به نیاز جامعه داده و بیش از99 درصد گروههای  هدف را تحت پوشش واکسیناسیون همگانی قرار دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: حا صل این تلاش‌ها حذف کزاز نوزادی،کنترل بیماری دیفتری، سیا ه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی و قرار گرفتن در مرحله حذف سرخک و سندرم سرخجه مادر زادی بوده است.

ضاربان افزود: از سال 1367 برنامه جها نی ریشه‌کنی فلج اطفال به تصویب مجمع جهانی بهداشت رسید که تا کنون با بکارگیری واکسن خوراکی فلج اطفال موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار