به همت سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل و همراهی جمعی از هنرمندان عیادت از هنرمند پیشکوست ناصر جعفری در اردبیل انجام شد.
کد خبر: ۲۱۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 22 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این عیادت که پیش از ظهر امروز به انجام رسید رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار کرد: هنرمندان با ارزش‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و تکریم از آنان تکریم از ارزش‌های ملی است.

وی افزود: ناصر جعفری ازجمله هنرمندان باشخصیت و بااخلاق عرصه فیلم و تئاتر استان است که با همان اخلاق خوب و پدرانه خود هنرمندان زیادی را مجذوب خویش ساخته است و همه از او به عنوان یک پدر دلسوز و فداکار یاد می‌کنند و به یقین خدمات او به عرصه فرهنگ و هنر استان ماندگار خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در ادامه با بیان اینکه وظیفه هنرمندان متعهد کمک به رشد و اعتلای هنر دینی و ملی است، گفت: استاد ناصر جعفری ازجمله هنرمندان متعهدی است که دین خود را نسبت به احیای هنری دینی به خوبی ادا کرد و جا دارد که هنرمندان جوان استان از تجربه وی برای موفقیت در صحنه‌های مختلف هنری استفاده کنند.

در این عیادت با اعطای لوح سپاس از فعالیت 54 ساله استاد ناصر جعفری در عرصه هنر فاخر استان تجلیل شد.

استاد ناصر جعفری در سال 1325 در محله باغمیشه اردبیل چشم به جهان گشوده و فعالیت هنری خود را از مدارس آغاز کرد، اوج فعالیت هنری او در رشته تئاتر در مدارس اردبیل از سال 39 تا سال 43 بود.

استاد جعفری در زمان تحصیل خود نمایشنامه « بازرس مدرسه » را نوشت و به همراه همکلاسان خود آنرا در دبیرستان‌های شهر اردبیل به اجرای عمومی درآورد.

این هنرمند برجسته در سال 1348 در نمایش «گناهکار کیست » ایفای نقش کرده که در سطح شهر اجرا شد و سومین کار ناصر جعفری نمایش « چهرگلگونبود » که علاوه بر این نمایش‌ها در نمایش آی باکلاه، آی بی‌کلاه، آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند، چوب به دست‌های ورزیل، بی‌سرزمین‌تر از باد، دلباختگان وطن،جوجوخان، شهرالفبا، نمایش رادیویی مارال نیز ایفای نقش کرد.

وی در نمایش‌های اصلان و فیلم‌ها و سریال‌های منظومه 72 خورشید، حلقه وصل، هویت پنهان، سایه‌ای در تاریکی، دورد دیوار، بیزیم آپارتمان، آتش درست، هتل قوجالار، و اپسینکوچو درتله تئاتر‌های کوی معرفت، سالکان و به گلنشستگان نیز حضورداشته و علاوه بر بازیگری فیلم و تئاتر گوینده رادیو هم بوده که چندین سال است به علت عارضه چشمی در بستر بیماری به سر می‌برد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار