مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاههای کشور برای توسعه بخش فناوری، باید نقشه راه این بخش را در حوزه خود طراحی کنند. دانشگاههای کشور باید به دنبال طراحی نقشه راه فناوری باشند
کد خبر: ۲۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 11 April 2015

خسرو پیری روز شنبه در آیین معارفه رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در ارومیه افزود: این امر می تواند با تجمیع در کل کشور به سند فناوری ایران تبدیل شده و در راستای ایجاد شتاب بیشتر در رسیدن به اهداف حوزه فناوری تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید براینکه اسناد بالادستی به حوزه فناوری نیز توجه ویژه داشته باشد، اضافه کرد: باید در این خصوص برنامه ریزی کنیم و گامهای بلندتری در راستای ارتقای نقش فناوری در تصمیم گیری ها برداریم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی باید در اجرای طرح های فناور محور تاثیر بگذارد، شرکت های خدمات فناوری نیز می توانند با اجرای مطالعاتی در این خصوص، بر روی فناوری های مرتبط کار کنند.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از پتانسیل های آذربایجان غربی، همسایگی با چند کشور است که با استفاده از این ظرفیت می توان در حوزه صادرات خدمات فناوری برنامه ریزی کرد که در این خصوص وزارت علوم نیز به صورت تدریجی کمک می کند.

پیری بر کیفی سازی راه اندازی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: 10 شرکت دانش بنیان واقعی بهتر از 100 شرکت اسمی است.

تقی کهوریان معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به لزوم توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان افزود: مراکز رشد دانشگاهها می توانند پلکان ترقی استان باشند که باید در این راستا از ظرفیت های دانشگاهیان بیشتر بهره ببریم.

در این آیین، حسن حیدری با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

پیش از این، پارک علم و فناوری زیرنظر دانشگاه ارومیه فعالیت می کرد ولی از امروز، این پارک به صورت مستقل به فعالیت می پردازد.

پارک علم و فناوری، سازمانی است که وظیفه تولید ثروت با استفاده از تولید علم را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار