احمدی ونهری:
تابناک: مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۹۶ فقره پرونده مظنون به قاچاق کشف شده است.
کد خبر: ۲۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 11 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، اسدالله احمدی ونهری اظهار داشت: کشف این میزان کالای قاچاق به ارزش بیش از ۴۲۲ میلیارد ریال است.

وی بیان داشت: در سال گذشته بیش از یك میلیون و ۳۵۷ هزار تن و با ارزش یک میلیارد و ۸۲ میلیون دلار صادرات كالا از گمركات استان اصفهان صورت گرفته است.

مدیر کل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه این آمار نسبت به سال قبل از لحاظ وزن ۲۳ درصد كاهش و از لحاظ ارزش ۴ درصد كاهش داشته است، بیان داشت: با وجود کاهش جزیی میزان صادرات از لحاظ وزن و ارزش نسبت به سال قبل، متوسط قیمت هر تن كالای صادارتی افزایش یافته به گونه ای كه این رقم نسبت به سال ۱۳۹۲، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۶۹۳ قلم كالای صادراتی به ۸۴ كشور جهان از استان صادر شده است، افزود: كشورهای عراق، امارات، افغانستان، پاكستان و تركیه مجموعاً به میزان ۹۰ درصد بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

احمدی ونهری اعلام کرد : عمده ترین گروه كالاهای صادراتی در این مدت كالاهای چدن آهن فولاد، فرش، مواد پتروشیمی، محصولات آهنی و فولادی و محصولات سرامیكی هستند كه مجموعاً با اختصاص ۷۶ درصد از وزن و ارزش بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته تشریفات واردات به ارزش بیش از ۲۵۸ میلیون دلار به وزن بیش از ۶۱ هزار تن كالا در گمرك اصفهان انجام شده كه این میزان نسبت به سال قبل كاهش یافته است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه عمده ترین كالاهای وارداتی در این مدت ماشین آلات مكانیكی، ماشین آلات برقی، مواد پلاستیكی، محصولات سنگی و آهن و فولاد بود، تاکید کرد: كشورهای امارات، ایتالیا، چین، آلمان و تركیه از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند.

احمدی ونهری همچنین در خصوص امور مسافری، بیان داشت: گمرك فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت ۲۴ ساعته، تا پایان سال ۹۳ تشریفات امور مسافری بیش از ۴۵۷ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داد كه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: گمرك امانات پستی استان اصفهان نیز بیش از ۱۳ هزار بسته پستی اعم از سوغات و هدیه به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد ریال و به وزن حدود ۱۰۱ تن ارسال و دریافت کرد كه این میزان نسبت به سال قبل از لحاظ ارزش ۱۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خاطرنشان کرد: گمركات استان اصفهان تا پایان سال قبل بالغ بر ۱۰۲۲ میلیارد ریال درآمد كسب و به خزانه واریز کرد كه این میزان درآمد نسبت به سال قبل۱۶ درصد افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار