مشکلات تغییرات مدیریتی در سطح استان در ابتدای سال گذشته و همزمان با آماده سازی تیم صبا تا حدی پیش رفت که سرنوشت صبا و چگونگی حضورش در لیگ حاضر در ابهام به سر می برد اما تغییرات صورت گرفته مسیر دیگری را پیش پای صبایی ها قرار داد.
کد خبر: ۲۱۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱ 16 April 2016
به گزارش تابناک قم، در فاصله چهار هفته مانده تا پایان لیگ گویا طلسم هیئت مدیره صبای قم شکسته شده و این تیم بعد از بیست و سه هفته ترکیب هیئت مدیره و مدیر عامل خود را شناخت!

مشکلات تغییرات مدیریتی در سطح استان در ابتدای سال گذشته و همزمان با آماده سازی تیم صبا تا حدی پیش رفت که سرنوشت صبا و چگونگی حضورش در لیگ حاضر در ابهام به سر می برد اما با تغییراتی که در تیرماه 94 در سطح استانداری قم صورت پذیرفت و به واسطه آشنایی که استاندار جدید قم با اسپانسر فعلی صبا داشت خیلی زود مسائل اطراف صبا جمع شد و دایی به سرمربیگری صبا رسید.

دایی به دلیل دیر پیوستن به تیم نتوانست آن چنان که باید در فصل نقل و انتقالات خوب عمل کند و بیشتر به واسطه روابط شخص خودش توانست برخی چهره های بدون تیم مانده و پا به سن گذاشته را مانند صادقی، قاضی، بیک زاده و... را جذب صبای قم کند. هرچند این بازیکنان در لیگ امسال خوب ظاهر شدند اما هیچگاه نتوانستند نقش یک ستاره را بازی کنند.

در کنار امور فنی تیم به واسطه همین تغییرات استانی کشوری فرد که عضو هیئت مدیره صبا بود به عنوان سرپرست جایگزین عباس جهان بین شد و بیش از بیست و دو هفته با همین روال و به صورت همان سرپرست امورات جاری صبا را بر عهده گرفت.

اما روز گذشته ترکیب نهایی هیئت مدیره مشخص شد که بر این اساس مجید ابوالفتحی به عنوان رئیس هیأت مدیره، احسان‌الله یارمحمد به عنوان نایب‌رئیس هیأت مدیره، هادی ساعی و سیدعلی زاهدی نیز اعضای هیأت مدیره و در نهایت محمدرضا کشوری‌فرد به عنوان مدیرعامل صبای قم انتخاب شدند.

حضور چهره صاحب نام ورزشی ای چون هادی ساعی اگرچه در نگاه اول مثبت ارزیابی می شود ولی به نظر به واسطه حضور فعال وی در امورات سیاسی، اجتماعی و ورزشی این حضور بیشتر به عنوان وزنه ای به حساب می آید و نمی توان خروجی خوبی از آن متصور بود.

از دیگر نقاط ضعف این انتخاب دیرهنگام به استثنای هادی ساعی، باید به ترکیب کم نام و نشان افراد اشاره کرد، چرا که در سال های گذشته به خوبی مشخص شده که باشگاه داری در کشورمان آن هم در رشته فوتبال بدون سود بوده و تنها هزینه های سرسام آور دارد و هرچه در این ورزش هزینه کنی گویا به چشم نمی آید و قابل لمس هم نیست لذا هیئت های مدیره در باشگاه ها باید وزنه و قوی باشند و بیشتر به دنبال جذب اعتبار باشند تا صرفا حضور در هیئت مدیره یک باشگاه.

این در حالی است که افراد سرشناس به واسطه لابی ها و  قدرت هایی که در لایه های مدیریتی، حکومتی و مردمی دارند می توانند به نوعی مشکلات مالی باشگاه ها را که همواره دنبال روی تیم های مصرف گرا است را بر دوش بکشند و بیش از 50 درصد حواشی فوتبال را که ناشی از بی پولی است را حل کنند.

هرچند صبای قم از وجود اسپانسری قوی در راس حمایتگری مالی خود بهره مند است اما در چند هفته گذشته به واسطه نتایج صبا و همچنین زمزمه ماندگاری این تیم در استان قم صحبت هایی در عدم همراهی حامی مالی صبا به گوش می رسید که اگر صبای قم دارای یک هیئت مدیره قوی بود شاید به نوعی می توان در همان زمان ها مشکلات مالی تیم را حل کرد تا کار به رسانه ها نکشد.

اما به هرجهت با توجه به توافقی که با دایی برای ادامه همکاری با صبا شده است همین انتخاب را هم باید به فال نیک گرفت.البته در برخی از خبرها علت طولانی شدن انتخاب اعضای مدیره صبا، عدم ثبت شرکت اعلام شده بود.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار